Ispitivanje te tvrtke, vodeće multinacionalne kompanije na području tržišno-marketinških istraživanja, pokazalo je da je povjerenje potrošača širom svijeta u četvrtom tromjesečju 2010. ostalo nepromijenjeno u odnosu na prethodno tromjesečje, i to uglavnom zahvaljujući snažnom jačanju povjerenja u nekolicini zemalja.
Tako je indeks globalnog povjerenja potrošača kojeg sastavlja ta kompanija u posljednjem je prošlogodišnjem tromjesečju iznosio 90 bodova. Svaki rezultat ispod 100 bodova ukazuje na pesimistična očekivanja.
Najnižu razinu povjerenja iskazali su u navedenom tromjesečju hrvatski potrošači, s indeksom povjerenja u visini 45 bodova, 13 bodova manje nego u tromjesečju ranije.
Isti broj bodova zabilježili su i potrošači u Portugalu, čije se povjerenje ipak neznatno poboljšalo u odnosu na prethodno tromjesečje. Pesimizam je snažno izražen i među potrošačima u Grčkoj (48 bodova), te Rumunjskoj i Japanu (po 54 boda).
Među 10 najmanje optimističnih tržišta našla se i Irska (65 bodova), koja je zbog dugova bila prisiljena slijediti grčki primjer i zatražiti međunarodnu pomoć pri rješavanju problema duga.
Najveći optimizam iskazali su pak potrošači u Indiji, čije je povjerenje poraslo za dva boda u odnosu na prethodno tromjesečje, na 131 bod. Slijede Filipini sa 120 bodova, te Norveška, sa 119 bodova, 18 bodova više nego u prethodnom tromjesečju.
Kada je u pitanju Europa, među 10 zemalja čiji su potrošači iskazali najveći optimizam našla se još samo Švicarska, s osvojenih 110 bodova, 10 više nego u ptrehodnom tromjesečju.
Iako je povjerenje američkih potrošača ostalo nepromijenjeno u odnosu na prethodno tromjesečje, uz osvojeni 81 bod, čak 45 posto Amerikanaca u ovoj godini očekuje slabo gospodarsko okruženje, dok njihovo mišljenje dijeli 38 posto Europljana, te 19 posto potrošača azijsko-pacifičke regije.
Ispitivanje je provedeno sredinom studenoga prošle godine a obuhvatilo je 26.000 potrošača u 52 zemlje svijeta. Temelji se na njihovim prognozama stanja na tržištu rada, njihovog osobnog financijskog stanja, te spremnosti na potrošnju.
Rezultati pokazuju da potrošače u većini zemalja svijeta i dalje muči strah od gubitka radnog mjesta i očekivanja rasta cijena, te je tako od ukupno 52 zemlje obuhvaćene ispitivanjem, optimizam potrošača ojačao samo u njih 14.
"Potrošači širom svijeta, posebno oni na Zapadu, pripremaju se za još jednu godinu nikakvog ili vrlo slabog rasta u 2011.", ocjenjuje glavni ekonomist grupacije Cambridge Groupa, jedinice tvrke Nielsen Company, Venkatesh Bala.
"Podaci o otvaranju novih radnih mjesta i zaposlenosti potonuli su ispod očekivanja te tako, iako su brojne zemlje već službeno izašle iz recesije, mnogi potrošači i dalje žive, i planiraju tako nastaviti živjeti, opreznim recesijskim stilom života koji ograničava domaću potrošnju i potražnju", kaže Bala.