Centar za istraživanje trgovine na malo procijenio je u istraživanju koje je naručila internetska stranica za usporedbu cijena Kelkoo da će europski trgovci u poslijebožićnim prodajama zaraditi 118,7 milijardi eura, što je 2,1 posto više nego u ovogodišnjem siječnju.
Pritom bi internetska prodaja u siječnju trebala poskočiti čak 23 posto, na 1,78 milijardi eura, dok će prodaja u klasičnim trgovinama porasti za skromnih 0,5 posto.
Za razdoblje do Božića prognozira se rast potrošnje za 0,8 posto u odnosu na isto razdoblje lani.
Podaci su dobiveni od nacionalnih statističkih ureda, nezavisnih istraživačkih organizacija, uključujući Euromonitor i Mintel, a dodatni je izvor anketa u kojoj je sudjelovalo 50 velikih maloprodajnih tvrtki u Velikoj Britaniji, Francuskoj, Njemačkoj, Španjolskoj, Italiji, Nizozemskoj, Danskoj, Norveškoj i Švedskoj.
"Iako su gospodarske okolnosti rezultirale trendom veće štedljivosti, povećanjem štednje i smanjenom upotrebom kredita, predviđamo pozitivan početak 2011. za maloprodaju", kazao je direktor marketinga Kelkooa Chris Simpson.
Očekuje se da će europski kupac u prosjeku potrošiti 344,35 eura, s tim da se očekuje da će Nijemci potrošiti 3,6 posto više nego godinu prije, Španjolci 2,5 posto više, a Danci i dva posto više. Najskromniji rast potrošnje vjerojatno će zabilježiti nizozemski i norveški kupci, od jedan odnosno 1,1 posto.