FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Pješački prijelazi u Splitu "prihvatljivi"

Autor: aspa
ZAGREB, 9. prosinca 2010. (Hina) - Hrvatski autoklub (HAK) danas je predstavio rezultate posljednje skupine testiranih pješačkih prijelaza u Hrvatskoj i Europi u sklopu programa EuroTest koji se provodi od 2008., a ove godine 15 prijelaza u Splitu ukupno je ocijenjeno prihvatljivim.

Od ukupno 15 pješačkih prijelaza pet je dobilo lošu ocjenu, četiri su dobila ocjenu - prihvatljiva, šest ocjenu dobar, a ukupna ocjena ispitanih prijelaza je prihvatljivi (2), što taj grad svrstava u donji dio ljestvice europskih gradova, rečeno je na današnjem predstavljanju rezultata u HAK-u.

Ispitivanje je provelo 17 partnera, tj. nacionalnih autoklubova, s talijanskim autoklubom ACI-jem na čelu, među kojima je i HAK kao jedini izvan EU-a. Zaključak je da pješačke prijelaze u Europi treba znatno poboljšati, rekao je Igor Novačić, zamjenik voditelja projekta Eurotest.

Naglasio je da svake godine u Europi više od osam tisuća pješaka smtrno strada u cestovnim nesrećama, a gotovo četvrtina nesreća događa se na pješačkim prijelazima, mjestu određenu za sigurno prelaženje.

U mnogim europskim zemljama smrtnost pješaka raste, unatoč poboljšanju ukupne sigurnosti na cesti. To je bio razlog što partneri EuroTest već treću godinu procjenjuju raskrižja s opasnim prolazima između pješaka i vozila, dodao je.

Napomenuvši da je 2008. i 2009. takav test napravljen u Zagrebu i u Dubrovniku, dodao je da je preklani najgorim pješačkim prijelazom u Zagrebu proglašen onaj između Tesline i Gajeve ulice, a lani prijelaz kod Trga žrtava fašizma i Zvonimirove ulice. Prosjek ostalih ocijenjen je s "prihvatljivo".

Ove godine Zagreb nije testiran, ali bilo bi dobro pogledati iduće godine što je učinjeno kako bi se ispravili nedostatci, dodao je.

Dubrovnik je lani dobio ocjenu dobar, a s "jako dobar" ocijenjeno je raskrižje ulica Andrije Hebranga i Čilipske, dok je lošu ocjenu dobilo raskrižje Obale Stjepana Radića i Od Škara, izvijestio je HAK.

Ove godine u Splitu lošu ocjenu dobili su pješački prijelazi na raskrižju Dubrovačke i Kranjčevićeve ulice te raskrižje ulica Braće Kaliterna i Matije Gupca, no najlošije je ocijenjen pješački prijelaz Livanjske ulice kod broja 4.

Ocjena prihvatljivo uklapa se u svjetski trend, dodao je Novačić. Kao primjer dobra ulaganja u sigurnost pješačkih prijelaza u Europi naveo je Bruxelles, koji je 2008. dobio vrlo loše ocjene, a ove godine najbolje.

Naglasio je da je glavni cilj testiranja smanjiti broj stradalih pješaka, ublažiti posljedice stradanja te upozoriti javnost na velik broj nesreća na pješačkim prijelazima, ali i izvan njih.

Predstavio je i kampanju koju provode neki europski autoklubovi pod nazivom "Walk safe" (hodaj sigurno), koja pod geslom "Daj prednost! da bi imao prednost", upozorava vozače i pješake na opasnosti na pješačkim prijelazima i blizu njih.

Kako je najavljeno iz HAK-a, ta poučna kampanja mogla bi do iduće školske godine početi i u Hrvatskoj.

(Hina) xaš ynpav

An unhandled error has occurred. Reload 🗙