Od ukupno 15 pješačkih prijelaza pet je dobilo lošu ocjenu, četiri su dobila ocjenu - prihvatljiva, šest ocjenu dobar, a ukupna ocjena ispitanih prijelaza je prihvatljivi (2), što taj grad svrstava u donji dio ljestvice europskih gradova, rečeno je na današnjem predstavljanju rezultata u HAK-u.
Ispitivanje je provelo 17 partnera, tj. nacionalnih autoklubova, s talijanskim autoklubom ACI-jem na čelu, među kojima je i HAK kao jedini izvan EU-a. Zaključak je da pješačke prijelaze u Europi treba znatno poboljšati, rekao je Igor Novačić, zamjenik voditelja projekta Eurotest.
Naglasio je da svake godine u Europi više od osam tisuća pješaka smtrno strada u cestovnim nesrećama, a gotovo četvrtina nesreća događa se na pješačkim prijelazima, mjestu određenu za sigurno prelaženje.
U mnogim europskim zemljama smrtnost pješaka raste, unatoč poboljšanju ukupne sigurnosti na cesti. To je bio razlog što partneri EuroTest već treću godinu procjenjuju raskrižja s opasnim prolazima između pješaka i vozila, dodao je.
Napomenuvši da je 2008. i 2009. takav test napravljen u Zagrebu i u Dubrovniku, dodao je da je preklani najgorim pješačkim prijelazom u Zagrebu proglašen onaj između Tesline i Gajeve ulice, a lani prijelaz kod Trga žrtava fašizma i Zvonimirove ulice. Prosjek ostalih ocijenjen je s "prihvatljivo".
Ove godine Zagreb nije testiran, ali bilo bi dobro pogledati iduće godine što je učinjeno kako bi se ispravili nedostatci, dodao je.
Dubrovnik je lani dobio ocjenu dobar, a s "jako dobar" ocijenjeno je raskrižje ulica Andrije Hebranga i Čilipske, dok je lošu ocjenu dobilo raskrižje Obale Stjepana Radića i Od Škara, izvijestio je HAK.
Ove godine u Splitu lošu ocjenu dobili su pješački prijelazi na raskrižju Dubrovačke i Kranjčevićeve ulice te raskrižje ulica Braće Kaliterna i Matije Gupca, no najlošije je ocijenjen pješački prijelaz Livanjske ulice kod broja 4.
Ocjena prihvatljivo uklapa se u svjetski trend, dodao je Novačić. Kao primjer dobra ulaganja u sigurnost pješačkih prijelaza u Europi naveo je Bruxelles, koji je 2008. dobio vrlo loše ocjene, a ove godine najbolje.
Naglasio je da je glavni cilj testiranja smanjiti broj stradalih pješaka, ublažiti posljedice stradanja te upozoriti javnost na velik broj nesreća na pješačkim prijelazima, ali i izvan njih.
Predstavio je i kampanju koju provode neki europski autoklubovi pod nazivom "Walk safe" (hodaj sigurno), koja pod geslom "Daj prednost! da bi imao prednost", upozorava vozače i pješake na opasnosti na pješačkim prijelazima i blizu njih.
Kako je najavljeno iz HAK-a, ta poučna kampanja mogla bi do iduće školske godine početi i u Hrvatskoj.