"Le Gothard će zauvijek biti spektakularni i grandiozni spomenik s kojim će se svi tuneli uspoređivati", izjavio je švicarski ministar prometa Moritz Leuenberger.
Gradilište već gotovo 15 godina, željeznički tunel, najduži na svijetu, trebao bi se otvoriti tek 2017. ali već služi na ponos Švicaraca. U švicarskom listu La Tribune de Geneve objavljeno je "Le Gothard: tunel samih superlativa".
Dvadeset i četiri tona stijenja je iskopano: pet puta više od volumena velike Keopsove piramide. Dvije tisuće radnika deset nacionalnosti radilo je neprestano pod zemljom.
"Švicarska radi ono što je obećala Europi: probija pod Alpama najduži željeznički tunel na svijetu na ključnoj točki tranzita sjever-jug", piše Le Temps.
"Tunel stoljeća" omogućit će 2017. povezivanje Zuericha i Milana za 2 sata 40 minuta, sat manje nego dosad. Putnički vlakovi moći će prometovati 250 km na sat.
Svakog dana će tunelom moći prometovati 300 vlakova, puno više nego sa sadašnjim željezničkim prolazom izgrađenim prije 128 godina i dugim 15 kilometara.
Što se tiče rekorda, tunel koji će stajati Švicarce 10 milijardi franaka (7,5 milijardi eura) premašit će japanski tunel Seikan (53,8 km) koji povezuje otoke Honshu i Hokkaido.
Tunel pod La Mancheom koji povezuje Francusku i V. Britaniju dug je 49,9 km.