Pritom je istaknuo da je riječ je o jednom od najvećih ulaganja Hrvatskih cesta u prošle četiri godine u građevinski vrlo složenom projektu, najzahtjevniji od ukupno tri dionice istočne riječke obilaznice.
Dodao je da je jučer ishodovana uporabna dozvola za tu dionicu te da se njeno otvaranje nije htjelo forsirati nego obaviti po pravilima struke, sa svom potrebom dokumentacijom.
Dionica riječke obilaznice od Orehovice do Svetog Kuzma ima 4,4 kilometra otvorene trase i 1,9 kilometara objekata - 13 vijadukata i 2 tunela.
Izgradnja je financirana dijelom iz državnog proračuna, putem investitora Hrvatskih cesta, a dijelom zajmom Svjetske banke od 76 milijuna eura.
Cestu su projektirali Rijekaprojekt, Geodetski zavod Rijeka, IPZ i IGH, a radove su obavili Konstruktor - inženjering, Viadukt, Hidroelektra-niskogradnja, Cesta Varaždin, Industrogradnja, Hidrogradnja Sarajevo, GP Krk i Dalekovod. Gradnju je nadzirao Institut građevinarstva Hrvatske.
Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Stjepko Boban kazao je da su otvaranje odgodile sanacije brojnih klizišta terena na trasi ceste, za koje je izdvojeno oko 40 milijuna kuna.
Ministar Kalmeta podsjetio je da je prekjučer u Zagrebu potpisan ugovor kojim se osigurava novac za izgradnju treće dionice istočne riječke obilaznice od Svetog Kuzma do Križišća koja bi trebala biti dovršena do 2009.
Govoreću o ulaganjima u riječki prometni pravac rekao je da su Hrvatske ceste u tu svrhu u prošle četiri godine uložile 1,1 milijardu kuna, a da je u prometne projekte u cijeloj Hrvatskoj u tom razdoblju uložila 8,5 milijardi kuna. To govori koliko se pozornosti pridaje prometnicama u ovom dijelu Hrvatske, kazao je.
Dodao je da se intenzivno gradi nadopuna na puni profil autoceste Rijeka - Zagreb, da se priprema nastavak, odnosno drugi dio Rijeka Gateway Projekta za koji će, predviđa se, biti osigurano oko 50 milijuna dolara, te da su u tijeku pripreme za izgradnju nizinske pruge od Rijeke do Zagreba.
Na zamolbu novinara da komentira to što na otvaranje ceste nisu došli primorsko-goranski župan Zlatko Komadina i riječki gradonačelnik Vojko Obersnel, Kalmeta je rekao da mu je žao što nisu došli, ali da smatra da politiziranje koje oni čine nema smisla i ne služi ničemu te ocijenio da se oni možda osjećaju gubitnicima jer je ova Vlada završila cestu, a bivša nije.
Tijekom svečanosti otvaranja nove ceste svoje neslaganje s njenom izgradnjom iskazalo je nekoliko pripadnika udruge Riječki ekološki pokret, postavivši nedaleko od mjesta održavanja svečanosti transparente s porukama da je ta cesta uništila prirodne vrijednosti obližnje Draške doline te da je najavljena izgradnja mosta do Pelješca ekološki neprihvatljiva i prometno neopravdana.
(Hina) xhsup yds