Zagrebački je gradonačelnik Milan Bandić novinarima nakon sjednice Poglavarstva rekao da je uvođenje biodizela u gradske autobuse u skladu sa smjernicama Europske unije, kako bi se smanjilo onečišćenje stakleničkim plinom i drugim onečistilima zraka te da to treba učiniti što prije.
Dodao je i da planovi o uvođenju zemnoga plina u gradske autobuse ne isključuje biodizel, a vidjet će se kojem će se gorivu dati prednost.
Član Poglavarstva i predsjednik Uprave Gradskoga komunalnog gospodarstva (holdinga) Slobodan Ljubičić rekao je da se biodizel može djelomice uvesti odmah jer gradski autobusi bez preinaka mogu prihvatiti do 10 posto biodizela u mješavini s klasičnim dizelom. Već iduće godine počinje uvođenje biodizela, rekao je na novinarski upit. Poslije će se naručivati ekološki prihvatljivi autobusi, rekao je, naglasivši kako se uporabom biodizela potiče prikupljanje otpadnih ulja i poljoprivedna proizvodnja uljarica.
Biodizel bi se dobivao od otpadnoga jestivog ulja nastalog u pripravljanju jela u hotelima, ugostiteljstvu, kućanstvima, od ulja dobivena od uljarica (uljane repice, soje, suncokreta, kukuruza, palme) te od životinjskih masti.
Članice EU-a do 2020. trebaju 20 posto tradicionalnih goriva u prometu zamijeniti biogorivima, a to je obveza i za zemlje kandidate. Do 2005. biogorivo je u EU trebalo sudjelovati s barem dva posto u ukupnom udjelu goriva, a do 2010. dosegnuo bi 5,75 posto. Vladinom Uredbom o kakvoći biogoriva i Hrvatska si je zadala isti cilj.
U Hrvatskoj je za sada samo jedan pogon za proizvodnju biodizela, u Ozlju. Biogorivo zamjenjuje fosilna goriva i tako znatno smanjuje nastanak stakleničkog plina ugljičnog dioksida i drugih onečistila zraka.
U austrijskom gradu Grazu već svi autobusi u javnom prijevozu (oko 140) voze na biodizel, koji su počeli uvoditi 1994.