Istodobno su ministar financija Ivan Šuker i predstavnik EBRD-a potpisali Ugovor o jamstvu Republike Hrvatske za financiranje ovog projekta, odnosno izgradnje II B faze autoceste Rijeka - Zagreb, dopuna do punog profila 44,26 kilometara dionica od Kikovice do vijadukta Stara Sušica.
Zajam je odobren na 25 godina uz poček od četiri godine te čini cjelinu s kreditom EBRD-a u iznosu od 210 milijuna eura koji je potpisan u Rijeci početkom ožujka, čime su u potpunosti osigurana sredstva za taj projekt, rekao je tom prilikom predsjednik Uprave ARZ-a Prskalo.
Izgradnja dionica II B faze obuhvaća izgradnju 11 mostova i vijadukata, 9 tunela od kojih je najduži tunel Tuhobić (2.143 metra), a građevinski objekti čine 27 posto dionice Kikovica-Vrbovsko (44,26 km).
Rok dovršetka radova i puštanje u promet svih dionica u profilu autoceste je kraj 2008. godine.
O značaju ove autoceste, kazao je Prskalo, govore i podaci da je već unazad protekla dva tjedna srušen prošlogodišnji rekord od oko 186 tisuća prolazaka automobila, a ovogodišnji se rekord očekuje u narednim vikendima.
Prometni pravac koji bilježi takav promet, prema riječima riječkog gradonačelnika Vojka Obersnela, moći će bez problema od naplaćenih cestarina uspješno servisirati ove kredite i time opravdati investicije.
Također, ovime se konačno i dovršava autocesta između Zagreba i Rijeke, koja se gradi već tridesetak godina, zaključio je Obersnel.
Direktor za promet u EBRD-u Puliti je pak istaknuo da osim uključivanja hrvatskih prometnih pravaca u europske prometnice, ova ulaganja u infrastrukturu pomažu i u političkoj integraciji Hrvatske u Europsku uniju.
EBRD u Hrvatskoj djeluje od 1994. godine, od kada je, prema riječima ministra Šukera, s 1,6 milijardi eura sudjelovala u financiranju više od 60 projekata, i to uglavnom u privatni sektor. U suradnji s hrvatskom Vladom pak, potpisana su i tri zajma državi te 13 zajmova s državnim jamstvo, kazao je Šuker.