Dok četiri od pet Europljana i Amerikanaca odjeću kupuju jer im je potrebna, njih tri od četiri je kupuje kada naiđu na povoljnu cijenu. Zemlja porijekla i modni aspekti pritom su manje važni, podaci su koje je za Wall Street Journal Europe prikupila tvrtka za istraživanje GfK.
Kao najčešći razlog kupovine odjeće, 82 posto Europljana navodi potrebu, što je najviše naglašeno kod Čeha, Nijemaca i Šveđana. Amerikanci s druge strane ne slijede taj trend.
Drugi po redu razlog za kupovinu odjeće, koji je navelo 45 posto ispitanika je povoljna prilika. U zapadnoj Europi, sniženje cijena odjeće i modnih detalja osobito je popularno u Njemačkoj, dok je Bugarima taj trend manje privlačan.
Zadovoljstvo kupovanja odjeće ili nekog drugog novog predmeta više od polovine Europljana i Amerikanaca navodi na potrošnju. Ovo se posebice odnosi na Čehe, Grke i Fince koji naprosto uživaju u kupovanju dok je to rjeđe slučaj kod Nijemaca i Šveđana.
Na četvrtom mjestu kao razlog kupovanja navodi se porijeklo proizvoda, koje navodi 52 posto potrošača; oni naime kupuju odjeću jer je proizvedena u njihovoj zemlji. Ovo se ponajviše odnosi na Turke i Bugare, dok je nizozemskim potrošačima jako važno gdje je izrađena odjeća koju kupuju.
Peti po redu razlog zbog kojeg potrošači kupuju je impulzivnost koju su najčešće kao razlog kupovine navodili Austrijanci i Nijemci jer vole iskoristiti dobru priliku koja se ukaže tijekom kupnje. Ovaj se razlog našao na trećem mjestu razloga za kupovinu odjeće u Austriji i Njemačkoj dok je samo 20 posto Bugara impulzivnost navelo kao razlog kupovine odjeće.
Praćenje mode je čest razlog kupovine odjeće u Češkoj i Danskoj, no u drugim je zemljama taj razlog spomenulo samo 38 posto ispitanika, te se on kao razlog kupovine odjeće našao pri dnu liste.
Na sličan je način samo trećina ispitanika pokazala interes za dizajnersku odjeću i to u Rumunjskoj, Grčkoj i Italiji.
Za kupovinu preko Interneta odlučilo se samo 13 posto ispitanika, a razlog tako niskog interesa je nemogućnost isprobavanja odjeće i strah od malverzacija. Valja također istaknuti da 36 posto ispitanika nema pristup Internetu.
Istraživanje o kupovnim navikama provedeno je u 19 zemalja gdje su ispitanici odgovarali na pitanja o njihovom odnosu prema kupovni odjeće i modnih detalja, razlozima za kupovinu, odnosu prema porijeklu proizvoda, cijenama obuće i kupovini odjeće i modnih detalja preko Interneta.