Očekuje se da će taj magistralni plinovod biti izgrađen do kraja ove godine, a vrijednost ugovorenih radova je nešto manja od 50 milijuna kuna, priopćeno je iz Plinacro-a.
Riječ je o 50-barskom magistralnom plinovodu koji je odlukom Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva iz II. prebačen u I. fazu izgradnje i modernizacije hrvatskog plinskog transportnog sustava.
U Plinacru očekuju da će svi građevinski radovi na 75 barskom plinovodu predviđeni I. fazom izgradnje i modernizacije plinskog transportnog sustava biti gotovi sredinom listopada nakon čega slijedi spajanja, ispitivanja, tehnički pregled i usklađenja s postojećim sustavom te potom proizvodnim poljem sjevernog Jadrana.
Iz te tvrtke podsjećaju da su na sve četiri dionice magistralnog plinovoda Pula-Karlovac započeli radovi koji će unatoč kratkim rokovima izgradnje biti dovršeni, u skladu s planom, do početka zimske ogrjevne sezone.
Također navode da su obavljeni posljednji radovi koji prethode izdavanju uporabne dozvole za novo-izgrađene magistralne plinovode Slavonski Brod - Kutina u dužini od 108 kilometara i Zagreb istok - Kutina u dužini 68 kilometara.
Istodobno, sve je spremno za početak izgradnje plinskog transportnog sustava Lučko - Ivanja Reka za koji je ugovor potpisan sa konzorcijem domaćih tvrtki. Riječ je o 75-barskom magistralnom plinovodu kojim će se povezati transportni sustavi središnje i sjeverne Hrvatske s magistralnim plinovodom Pula-Karlovac. Građevinska dozvola za tu zahtjevnu 20 kilometara dugu dionicu dobivena je krajem prošloga tjedna.
Kada se dovrše ovi projekti Hrvatska će imati 400 kilometara novih plinovoda koji će činiti "kralježnicu" hrvatskog plinskog transportnog sustava. Bit će to temelj za daljnje širenje plinske mreže prema Lici i Dalmaciji te za izgradnju novoga dobavnog pravca plina preko Mađarske.
Riječ je o magistralnom plinovodu Slavonski Brod - Donji Miholjac u dužini od 73 kilometra te međunarodnom plinovodu od Donjeg Miholjca preko mađarske granice do Dravszerdahelyija u dužini od 8 kilometara koji bi se spojio s mađarskim plinovodom.
Tim plinovodima na godinu bi se moglo transportirati do 2,5 milijardi prostornim metara plina i uz postojeće dobavne pravce s oživotvorenjem projekta NABUCO učiniti Hrvatsku neovisnijom o isporuci ruskoga plina.