FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Novi sindikat upozorava na kršenje prava vozača autobusa

Autor: ;ntod;
ZAGREB, 16. lipnja 2006. (Hina) - Novi sindikat upozorio je danas na kršenje prava vozača autobusa na međunarodnim linijama, koje poslodavci opterećuju velikim brojem uzastopnih sati u vožnji, ugrožavajući time sigurnost putnika i prometa, a istodobno im odrađene sate uskraćuju na plaći.
ZAGREB, 16. lipnja 2006. (Hina) - Novi sindikat upozorio je danas na kršenje prava vozača autobusa na međunarodnim linijama, koje poslodavci opterećuju velikim brojem uzastopnih sati u vožnji, ugrožavajući time sigurnost putnika i prometa, a istodobno im odrađene sate uskraćuju na plaći.

"Najgore je stanje u prijevozničkoj tvrtki "Croatia Tours International" (CTI) iz Zagreba gdje se vozačima u radne sate ubraja vrijeme provedeno isključivo za volanom, tako da primjerice, svaki od dvojice vozača autobusa za Njemačku, nakon tri dana i tri noći provedene na putu, dobije plaćeno svega 16 radnih sati", istaknuo je na konferenciji za novinare predsjednik Novog sindikata Mario Iveković.

Kršenja prava vozača u CTI-u su započela dolaskom direktora Damira Horvatića 2004. godine, koji je na dugotrajnim linijama umjesto trojice ostavio dvojicu vozača, a njima ukinuo plaćanje svih ostalih sati, osim onih za volanom.

"Tako se događa da vozač koji u mjesec dana čak 18 dana uopće nije bio kod kuće, kod obračuna plaće jedva zadovolji zakonom propisanu satnicu od 40 sati tjedno.

Uz to, direktor je počeo vršiti dodatni pritisak na vozače učlanjene u Novi sindikat, od njih devetorice trojici je dao otkaz, a četvorica su dobila pisano upozorenje pred otkaz", napominje Iveković.

Po mišljenju sindikata u radno vrijeme trebaju biti obračunati svi sati provedeni u vožnji, bez obzira je li vozač za volanom ili trenutno prateći.

Iveković navodi da je stanje u pomorstvu, željezničkom i avionskom prijevozu znatno bolje, dok se u drugim autoprijevozničkim tvrtkama u radno vrijeme vozačima priznaje barem 30 do 60 posto vremena provedenog u putu, koji nisu za volanom.

Tražeći očitovanje o kršenju prava vozača od Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva, sindikat je dobio odgovor državne tajnice Vere Babić da se vrijeme provedeno u putu na međunarodnoj liniji, ako nije za volanom, može smatrati nekom vrstom dežurstva, ali to pitanje kod nas još nije dovoljno regulirano, treba ga preispitati, donijeti propise i uskladiti ih s Direktivom Europske unije za cestovni promet.

Na tu je temu za 26. lipnja u Ministarstvu zakazan sastanak s predstavnicima sindikata, Hrvatske udruge poslodavaca i Državnog inspektorata.

(Hina) xntod yaz

An unhandled error has occurred. Reload 🗙