"Europu smo preplavili sirovom naftom, a svaki ekonomski udžbenik kaže da prevelika isporuka dovodi do smanjenja cijena", kazao je Semyon Vainshtok dnevniku Nezavisimaya Gazeta u intervjuu objavljenom u ponedjeljak.
"Za sada ne možemo smanjiti isporuku budući da sav naš izvoz odlazi u Europu. No čim dotok nafte usmjerimo prema Kini, Južnoj Koreji, Australiji i Japanu to će odmah smanjiti količinu sirove nafte koja se isporučuje Europi", dodao je on.
Vainshtok je u više navrata ponovio kako će izgradnja naftovoda prema Aziji diversificirati ruski izvoz nafte i dovesti do ukidanja popusta za sirovu uralsku naftu na europskom tržištu.
Nakon najave Gazproma, još jednog ruskog monopolista čiji su dužnosnici prošlog tjedna šokirali Europu izjavom kako će svoj plin prodavati drugdje blokira li Europa inozemno širenje te tvrtke, vrlo je vjerojatno da će Vainshtokove izjave privući veliku pažnju.
Europska je unija (EU) prošloga tjedna reagirala izjavom kako takve prijetnje samo potvrđuju europsko stajalište kako izvore energije treba diversificirati.
Vainshtok je kazao i kako Transneft planira transport tone sirove nafte naplaćivati po cijeni od 38 američkih dolara kako bi bio konkurentan s cijenom koja se sada naplaćuje za transport nafte prema crnomorskoj luci Novorossiisk.
Naftovodom prema Aziji vrijednim 11,5 milijardi dolara, u prvoj će se fazi dnevno transportirati 600.000 barela nafte, uglavnom u Kinu, dok se u drugoj fazi, nakon završetka velikog terminala na ruskoj pacifičkoj obali očekuje povećanje na 1,6 milijuna barela dnevno.