Rješenje po kojem bi članove DIP-a, izuzev predsjednika, predlagale parlamentarne stranke - po tri vladajući i oporba, Željko Pavlic (MDS) smatra lošim, budući da će "stranke tako ipak imati utjecaj na članove koje su predložile".
Ocijenio je da bi bolje bilo da DIP ima svoj stalni i prošireni sastav, da se stalni članovi izaberu putem javnog natječaja, a da stranke izravno delegiraju svoje predstavnike.
Nikola Vuljanić (HNS) smatra da se u izbornu reformu krenulo obrnutim redoslijedom - donošenjem Zakona o neposrednom izboru čelnika lokalne samouprave, umjesto da su se prvo sredili popisi birača.
"Ti su popisi čudni, a ponekad i nakaradni", rekao je Vuljanić, ocjenjujući da činjenica da u nekim sredinama ima više birača nego stanovnika dovodi u pitanje legalnost izbora.
Da se Zakonom treba propisati i nadležnost DIP-a za popis birača smatra i Ingrid Antičević-Marinović (SDP), ocjenjujući da bi se time spriječile dosadašnje nepravilnosti na izborima kada su, kaže, na popisima bile mrtve osobe, a brojni ljudi s biračkim pravom nisu.
Iz Zakona se, smatra, treba isključiti odredba po kojoj DIP svojim pravilnikom samovoljno određuje koliko će imati zaposlenika i kako će raditi stručne službe, a predlaže i da DIP odlučuje u punom sastavu, ne, kako je propisano, većinom glasova nazočnih članova.
Pejo Trgovčević (HSP) zauzeo se da članovima DIP-a mogu biti imenovani i drugi stručnjaci društvenog usmjerenja, poput politologa, a ne samo pravnici.
Predložio je da se na mandat od osam godina biraju samo predsjednik i potpredsjednici DIP-a, a ostali članovi na četiri godine
Damir Kajin (IDS) smatra, pak, da će profesionalci u DIP-u imati previše slobodnog vremena.
"Što će oni raditi 365 dana u godini", upitao je Kajin, ocijenivši da je članstvo u DIP, u osmogodišnjem mandatu, jednako dobitku na lotu, s obzirom na visoku nezaposlenost u državi.
Dražen Bošnjaković (HDZ) drži da ustrojavanje DIP-a kao stalnog i profesionalnog tijela predstavlja značajan iskorak u razvijanju demokratskih institucija društva, a posebno što se tiče nadogradnje izbornog sustava.