Pozivajući se na konačno izvješće stručne skupine koje je podneseno Vijeću ministara BiH na razmatranje i usvajanje, ovaj list navodi kako su bosanskohercegovački stručnjaci osporili navode hrvatske strane po kojima projektirane dimenzije mosta omogućuju nesmetani prolazak brodova.
U projektu Vlade Hrvatske navedeno je kako dimenzije plovnog puta ispod središnjeg raspona mosta širine 150 metara i visine 30 metara omogućuju prolazak brodova "Jadrolinije" i jedrilica čiji je jarbol visine do trideset metara kao i teretnih brodova do te visine.
Hrvatska strana također je iznijela ocjenu kako zbog turističkog razvitka obalnog dijela BiH nije realno očekivati gradnju luke u Neumu.
Stručnjaci iz BiH podsjećeju međutim Vijeće ministara kako je u Neumski zaljev već uplovljavala francuska fregata visine 42 metra te američki razarač visine 43 metra.
Također se ističe kako dubina mora u Neumskom zaljevu od 20 do 27 metara te širina zaljeva nisu zapreka uplovljanju brodova dužih od 200 metara što uključuje i turističke cruisere.
S obzirom da se u Neumu planira graditi marina s oko stotinu vezova za što će biti potrebni opsežni radovi, studija B-H strane ističe potrebu ulaska u Neumski zaljev i plovnih dizalica čija visina krana prelazi 30 metara.
U odnosu na pitanje luke u Neumu, stručnjaci iz BiH procijenili su kako bi to bio izvediv projekt premda o tome trenutačno nema nikakvih nagovještaja niti planova.
O ovom izvješću Vijeće ministara BiH trebalo je raspravljati prošlog tjedna no ta je sjednica bez posebnog obrazloženja odgođena.
Rasprava bi mogla uslijediti narednog tjedna a na dnevnom redu vjerojatno će biti i odluka o objavi poziva za dodjelu koncesije za gradnju autoceste na koridoru V.C.
Kako je najavio državni koordinator za projekt autoceste kroz BiH Namik Kupusović, Ministarstvo transporta i komunikacija vjerojatno će odabrati tri najatraktivnije dionice u ukupnoj dužini od 150 kilometara za koje bi se odmah radili glavni izvedbeni projekti.