Lesar je, na konferenciji za novinare, ocijenio da se takav zakon može donositi isključivo u paketu s drugim zakonima, poput zakona o državljanstvu, o prebivalištu i o biračkim popisima, te sa Zakonom o lokalnoj i područnoj samoupravi, koji će jasno utvrditi odnose između neposredno izabranih čelnika i predstavničkih tijela.
Vladin prijedlog zakona o neposrednom izboru prikladnije bi bilo nazvati - nećemo dozvoliti oporbenu situaciju, ili građani biraju, kancelar smjenjuje, rekao je Lesar.
Pojasnio je da Vlada predlaže da neposredno izabranog čelnika lokalne ili područne samouprave može smijeniti predstavničko tijelo, a da pritom ne propisuje kojom većinom.
"Katastrofalno bi bilo da Vlada, na prijedlog nejasne većine u predstavničkom tijelu, može smijeniti neposredno izabranog gradonačelnika", ocijenio je Lesar, koji drži da neposredno izabrane čelnike mogu smijeniti isključivo birači, i to na referendumu.
Lošim smatra i rješenje po kojem bi kandidati za načelnika općine trebali skupiti 50, kandidati za župane 3000, a za zagrebačkog gradonačelnika 5000 potpisa birača i predlaže da se taj broj utvrdi kao postotak od broja stanovnika u jedinici u kojoj se kandidat kandidira.