Projekt Riječki prometni pravac koji je u srpnju 2003. pokrenula hrvatska Vlada u suradnji sa Svjetskom bankom trebao bi dramatično izmijeniti luku Rijeka i učiniti je jednom od glavnih luka za središnju i istočnu Europu.
Njegov cilj je povećati konkurentnost hrvatskog gospodarstva poboljšavanjem međunarodnog teretnog i putničkog prometa u Rijeci, modernizacijom povezanosti luke sa cestovnom mrežom te revitalizacijom i privatizacijom poslovanja u luci.
Ukupna vrijednost projekta Rijeka Gateway, koji bi trebao biti dovršen u rujnu 2009., je 266 milijuna dolara, od čega 156,5 milijuna dolara kroz zajam osigurava Svjetska banka.
Novi putnički terminal u središtu luke će moći primati brodove za krstarenje do 500 putnika i druge putničke brodove, kaže Svjetska banka, a do 2009. Rijeka bi trebala imati potpuno moderniziran kontejnerski terminal u istočnom i moderni teretni terminal u zapadnom dijelu luke.
Dio luke poznat kao Delta trebao bi biti pretvoren u komercijalno područje s hotelom i poslovnim i uslužnim sadržajima namijenjenim građanima i gostima, a na području stare luke zvane Porto Baroš gradila bi se marina, navodi WB.
"Razvitak luke je već započeo i buduće povećanje komercijalnih aktivnosti u Delti i Porto Barošu trebalo bi donijeti zajednici značajne koristi", rekao je ravnatelj lučke uprave Bojan Hlača.
Projekt Riječki prometni pravac stvorit će dominantni prometni pravac u Hrvatskoj povezujući morske putove s europskim cestovnim i željezničkim koridorima.
S učlanjenjem Hrvatske u Europsku uniju njezino gospodarstvo i prometni sustav će postati integralni dio transportne mreže EU-a, a rast Luke Rijeka će ovisiti o ulozi i važnosti tranzitnog prometa koji Hrvatska bude u stanju privući kao zemlja članica, ocjenjuje se u tekstu o projektu Rijeka Gateway koji je objavljen na web-stranici Svjetske banke.