"Ti podaci ne znače da je pravosuđe najkorumpiraniji sektor, ali su dobar indikator stanja u hrvatskom sudstvu i ukazuju da je pod hitno potrebno nešto učiniti", kazao je Petrović.
Nakon pravosuđa, na koje se odnosilo 41 posto pritužbi, slijede zdravstvo s 10 posto, privatni sektor sa 7,5 posto i izdavanje raznih dozvola s 3,5 posto.
U 14 mjeseci postojanja Antikorupcijsko savjetovalište zaprimilo je na besplatni telefonski broj (0800 245 542) nešto manje od 5.500 upita, od kojih su 1.103 imala veze s korupcijom i dalje su obrađivani.
Od tih 1.103 slučaja u oko 40 posto slučajeva građani su upućeni na instituciju koja bi im trebala pomoći riješiti problem, a 8,4 posto slučajeva proslijeđeno je pravnom savjetniku. Za 19 posto slučajeva zatražena je dodatna dokumentacija, 29 je u procesu obrade, a u 3,8 posto slučajeva upiti su odbačeni kao neutemeljeni, kažu u Transparency Internationalu.
Predstavljene rezultate Petrović je usporedio s istraživanjem tzv. barometra korupcije, provedenom na reprezentativnom uzorku u prosincu prošle godine. Ispitanici su tada kao najkorumpiranije sektore izdvojili političke stranke, pravosuđe, zakonodavstvo, gospodarstvo i medicinske usluge.
No, u projektu antikorupcijskog savjetovališta niti jedan građanin se nije požalio na korupciju u političkim strankama, kazao je Petrović, pozvavši sve stranke da na budućim izborima objave svoje prihode i rashode.
Besplatna telefonska linija namijenjena pružanju savjeta i informacija osobama koje su se susrele s korupcijom otvorena je krajem 2004. Prvi dio projekta dovršen 28. veljače financirala je Europska komisija s nešto više od 80 tisuća eura, a do kraja godine financirat će se donacijom norveškog veleposlanstva.