Kazao je to na današnjoj konferenciji za novinare direktor HTZ-a Niko Bulić koji je istaknuo kako je HTZ u prva dva mjeseca ove godine predstavio hrvatski turizam na čak 44 sajmova na emitivnim tržištima. Ujedno je najavio razdoblje snažnog oglašavanja za što će se u ovoj godini utrošiti 77,5 milijuna kuna.
Državni tajnik za turizam u Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka Zdenko Mičić kazao je kako je 'turistička' pozicija Hrvatske prilično stabilna te ima visok rejting na pojedinim tržištima, posebice skandinavskom, njemačkom, francuskom i talijanskom.
Sve to, kako je rekao, daje nadu i optimizam za uspjeh ovogodišnje sezone bez obzira na sve probleme koji se događaju u okruženju (ptičja gripa primjerice).
Pritom je istaknuo velika ulaganja, od ukupno od 800 milijuna eura, na svim razinama - u infrastrukturu na lokalnim i državnoj razini i ulaganja turističkih tvrtki (blizu 500 milijuna eura) u podizanje kvalitete smještajnih kapaciteta i ponude.
Glavna poruka koja je upućena stranim partnerima na dosadašnjim turističkim sajmovima je ta da Hrvatska jako puno ulaže u ovu turističku godinu te s pravom očekuje veću kvalitetu, bolju posjećenost i veće prihode, kazao je Mičić.
Navodeći da je prihod od turizma za prvih devet mjeseci prošle godine iznosio oko 5,6 milijardi eura, Mičić je rekao kako se u državni proračun od turizma slilo 8 posto više sredstva nego u istom razdoblje godine prije. Vjeruje da će taj tempo biti nastavljen i sljedećih godina.
Najavio je kako će se nastaviti s daljnjim aktivnostima što se tiče inspekcijskog nadzora u turizmu, upozorivši da je 2006. prva godina sa selektivnom stopom PDV-a od 10 posto, što će jednim dijelom utjecati na samu turističku sezonu.
No, s obzirom na visoka ulaganja i kvalitetan proizvod to bi trebalo samo doprinijeti kvalitetnijem ustroju cijelog resora.
Naglasio je kako su za daljni razvoj turizma nužne greenfield investicije, povećanje kvalitete turističkog sadržaja ali i završetak privatizacije.
Podsjetio je i je Ministarstvo reagiralo na pojavu "jumbo plakata" iz kampanje "Pazi mine" te se nada da će kampanja biti uskoro privedena kraju, jer pristup da se plakati postavljaju na cestovnim pravcima gdje nama opasnosti od mina dovode do kontra efekta, bez obzira na svu humanu namjeru akcije.
"Nema smisla da sami sebi dajemo auto golove sa takvim kampanjama", kazao je.
(Hina) xtp yds