Naime, kako je danas rečeno, nakon oštećenja nalazišta i rušenja dviju antičkih cisterna zbog nastavka radova bez zakonski propisana arheološkog nadzora, stručnjaci "Bina Istre" i istarskog Arheološkog muzeja izišli su na teren i naložili zaštitu preostale trećine vile.
"U planiranju koridora buduće autoceste bili smo ograničeni lokacijskom dozvolom. No, uspjeli smo ipak premjestiti nadvožnjak 25 metara južnije i specijalnim oblogama zaštititi kosine oko nalazišta kako bi se zaustavilo osipanje tla", rekao je Francois Chauvet.
Voditeljica istraživanja iz istarskog Arheološkog muzeja Kristina Džin izrazila je žaljenje što se dogodio propust u tijeku radova i što su u nekoliko dana iskopa bez arheološkog nadzora nestale dvije antičke cisterne i dio zidova.
Izvijestila je novinare kako su u intenzivnim istraživanjima na samoj trasi "Istarskog ipsilona" otkriveni odlično sačuvani ostatci rimske vile i carskih imanja na više od pet tisuća četvornih metara.
"Najbolje bi bilo da je trasa 'Ipsilona' sasvim zaobišla nalazište, ali je vrlo bitno da je sačuvana barem središnja cisterna preko koje je trebao ići most", naglasila je Kristina Džin. Dodala je kako se arheološka istraživanja nastavljaju te da se nada novim otkrićima kad se bude gradio drugi kolnik "Ipsilona".