Taj sustav kroz stvaranje motivirajućeg radnog okruženja te kvalitetnijih studija, otvorenih za međusveučilišnu i interdisciplinarnu suradnju, ima za cilj podizanje razine akademskog obrazovanja na toj visokoškoslkoj ustanovi.
Voditeljica projekta Sanja Lončar-Vicković, s osječkog Građevinskog fakulteta, ističe kako će priprema i postupno uvođenje novoga sustava trajati prvih 10 mjeseci ove godine, a njegova trajna primjena predviđena je početkom 2006/2007. akademske godine.
Sveučilište je još 2004. provelo anketu među studentima završnih godina, u kojoj su se uočile prednosti i nedostatci studijskih programa pojedinih fakulteta, a prva preporuka toga istraživanja bila je uspostava sustava redovitog praćenja i poboljšanja kvalitete studiranja.
Provedba ovoga projekta ne znači da su se studenti do sada loše obrazovali, nego da su dobre strane obrazovnog procesa ovisile o pojedincima, a nije postojao jedinstveni sustav gdje bi se takve stvari mogle prepoznati a eventualne loše strane ispraviti, napominje Lončar-Vicković.
Kao postavke novoga sustava navodi definiranje indikatora kvalitete obrazovnog procesa, od načina rada nastavnika, postotka prolaznosti na nekim ispitima, duljine studiranja te postotka studenata koji završavaju studij, u odnosu na broj onih koji su studij započeli.
Neke od postavki sustava su definiranje postupaka i standarda koji reguliraju unaprijeđenje kvalitete, kao svojevrsni pravilnik o kvaliteti, stalna interna i eksterna evaluacija sustava te punopravno uključivanje sudionika nastavnog procesa, prije svega studenata i nastavnika, u definiranje i ocjenjivanje sustava, kaže Lončar-Vicković.
Dodaje kako je u tijeku analiza postojećeg stanja, odnosno onih indikatora kvalitete koji su se i do sada pratili, a koji, uz ostalo, pokazuju da studenti nisu bili zadovoljni komunikacijom s nastavnicima te informacijama koje su dobivali o studiju, svojim pravima i obvezama.
Rektorica Sveučilišta dr. Gordana Kralik ističe kako su, kao dio projekta, na svim fakultetima osnovana Povjerenstva za praćenje i osiguranje kvalitete visokog obrazovanja, a na razini Sveučilišta utemeljen je Odbor za unaprijeđenje i osiguranje kvalitete.
Projekt uvođenja sustava unaprjeđivanja kvalitete obrazovanja potaknuli novi postulati akademske naobrazbe, koje postavlja Bolonjski proces, a temeljem kojih ovo Sveučilište treba postati dio europskog visokoškolskog i znanstveno-istraživačkog prostora, napominje Kralik dodavši kako projekt financijski podupire Nacionalna zaklada za znanost, visoko školstvo i tehnologijski razvoj.