FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HUS i SSSH pozdravljaju Vladinu odluku o ubrzanoj privatizaciji "Željezare Split"

Autor: ;dstr;
SPLIT,16. veljače 2006.(Hina) - Čelnici HUS-a i SSSH u splitskojŽeljezari izjavili su danas kako su zadovoljni Vladinom najavomubrzane privatizacije te tvrtke, a posebno socijalnom klauzulom kojaće, prema najavama iz Vlade, biti unesena u natječaj za njezinuprodaju.
SPLIT,16. veljače 2006.(Hina) - Čelnici HUS-a i SSSH u splitskoj Željezari izjavili su danas kako su zadovoljni Vladinom najavom ubrzane privatizacije te tvrtke, a posebno socijalnom klauzulom koja će, prema najavama iz Vlade, biti unesena u natječaj za njezinu prodaju.

Čelnici sindikata jučer su se sastali u Zagrebu s ministrom gospodarstva Brankom Vukelićem i potpredsjednikom Vlade Damirom Polančecom koji su ih upoznali s pojedinostima skorašnje privatizacije Željezare Split s 500 zaposlenih.

Ako se prihvati predloženi model prodaje, Hrvatski fond za privatizaciju objavit će natječaj za kupnju 89,33 posto temeljnog kapitala Željezare, čiji dugovi premašuju 300 milijuna kuna. Državna jamstva za zajmove namijenjene pokretanju pune proizvodnje trebala bi se osigurati istodobno s raspisivanjem natječaja.

Predsjednik HUS-a Ozren Matijašević smatra da bi, ako uži kabinet Vlade prihvati Polančecov prijedlog, splitska Željezara mogla već do ljeta dobiti novoga vlasnika, što bi trebalo značiti kraj višegodišnje poslovne agonije Željezare koja je tek prije nekoliko mjeseci uspjela vratiti izgubljeno tržište s kojega je zbog, kako upozorava, "snažnog uvoznog lobija, izbivala više od pet godina".

Splitska Željezara ima dobre izglede na tržištu, pa se očekuje kako bi, ako se privatizacija provede po zacrtanom modelu i u predviđenom razdoblju, uskoro trebala početi poslovati s minimalnom dobiti, ustvrdio je Matijašević, ističući kako su nova državna jamstva neophodna za učvršćivanje položaja tvornice na tržištu željeza, posebno s obzirom na ponovnu ekspanziju gradnje autocesta u Hrvatskoj i susjednim državama.

"Naš je zahtjev da u natječaju bude precizirana odredba, po kojoj će budući kupac biti obvezan nastaviti temeljnu djelatnost, a u pregovorima, gdje ćemo kao socijalni partneri imati svoje mjesto, nastojat ćemo se izboriti da zadržimo što više radnika", poručio je predsjednik HUS-a.

Regionalni povjerenik Sindikata metalaca pri SSSH Vedran Dragičević također smatra kako je "najvažnije u cijeloj priči što će u sastavljanje socijalne klauzule natječaja biti uključeni sindikati", a što je, kako ističe, jamstvo poštenoga odnosa Vlade prema zaposlenima koji su modernizaciju Željezare "kreditirali vlastitim radom".

U socijalnu klauzulu, prema Dragičevićevim riječima, trebale bi ući odredbe o preuzimanju što većeg broja od 500 sada zaposlenih radnika koji najmanje tri do pet godina ne bi smjeli biti otpušteni.

Povjerenik Nezavisnog sindikata pri HUS-u u Željezari Stipe Banić navodi kako su radnici zadovoljni takvim tijekom privatizacije i stajalištem Vlade o opravdanosti nastavka proizvodnje u Željezari koja jedina u Hrvatskoj proizvodi građevinski čelik. Banić, međutim, zamjera što, zato što takvu mogućnost zakonska regulativa ne predviđa, nije prihvaćen zahtjev sindikata da se dio duga radnicima, za neisplaćene plaće i naknade, pretvori u radničke dionice.

(Hina) xdstr yvkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙