FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Većina škola nije prilagođena djeci s posebnim potrebama

Autor: ;dber;
ZAGREB, 30. siječnja 2006. (Hina) - Ministar znanosti, obrazovanja išporta Dragan Primorac danas je posjetio sjedište Hrvatskog savezaudruga tjelesnih invalida (HSUTI) u Zagrebu gdje se upoznao s prvimrezultatima zajedničkog istraživanja Ministarstva i HSUTI-a opristupačnosti 2229 osnovnih škola u Hrvatskoj djeci s posebnimpotrebama, kojih je približno 11.000.
ZAGREB, 30. siječnja 2006. (Hina) - Ministar znanosti, obrazovanja i športa Dragan Primorac danas je posjetio sjedište Hrvatskog saveza udruga tjelesnih invalida (HSUTI) u Zagrebu gdje se upoznao s prvim rezultatima zajedničkog istraživanja Ministarstva i HSUTI-a o pristupačnosti 2229 osnovnih škola u Hrvatskoj djeci s posebnim potrebama, kojih je približno 11.000.

Iz HSUTI-a su izvijestili da im se dosad javilo 835 osnovnih škola ili 40 posto i da po tim podacima najveći broj škola radi u starim školskim zgradama neprilagođenima učenicima s posebnim potrebama, 20-ak škola je djelomično prilagođeno i njih pohađaju 344 učenika s posebnim potrebama, dok je svega 15 redovnih škola potpuno prilagođeno djeci s posebnim potrebama i njih pohađa 10-ero djece.

Na konferenciji za novinare istaknuto je da zabrinjava i podatak da su od 14 škola, koje su isključivo namijenjene učenicima s posebnim potrebama, samo tri škole njima potpuno prilagođene. U tim povoljnim uvjetima školuje se 119 učenika, dok se u ostalim školama djeca bore s nedostatkom dizala, neodgovarajućim stubama i drugim.

Predsjednica HSUTI-a Mirjana Dobranović upozorila je da zbog neprilagođenosti i neopremljenosti osnovnih škola učenici s trajnim tjelesnim oštećenjima često ne mogu ići u osnovnu školu blizu svog mjesta stanovanja pa su odvojeni od obitelji.

Ministar Primorac obećao je da će se taj problem nastojati riješiti izgradnjom mreže škola i postavljanjem pedagoških standarda kako bi se riješio paradoks da u opremljenu školu ne ide ni jedan učenik s posebnim potrebama, dok se u neprilagođenim školama školuje većina takvih učenika.

"Definitivno je došlo vrijeme da se problemi koji godinama nisu rješavani sada počnu rješavati", rekao je ministar Primorac i naveo da je osigurano 500 milijuna kuna, mimo kredita, za izgradnju osnovnih škola čime će se, kaže, poboljšati i uvjeti školovanja djece s posebnim potrebama.

U HSUTI-u su naveli dobru suradnju sa zagrebačkim Arhitektonskim fakultetom u uklanjanju arhitektonskih prepreka u školama, na fakultetima i studentskim domovima, ali i upozorili da se u školama i fakultetima kao opravdanje za odbijanje upisa učenika, osim arhitektonskih barijera, često navodi i nedostatak stručnih znanja, nemogućnost osiguranja prijevoza i slično.

O cjelovitim rezultatima projekta, pod nazivom "Prikupljanje i analiza stanja prilagodbe prostora i opreme osnovnih škola u Hrvatskoj za učenike s posebnim potrebama", HSUTI će izvijestiti sredinom veljače.

(Hina) xbdj ymć

An unhandled error has occurred. Reload 🗙