Song Tae-ho, voditelj južnokorejske kulturne zaklade koja radi na projektu gradnje muzeja posvećenog Paiku, umjetniku rođenom u Koreji, rekao je kako je za njegovu smrt doznao od Paikova nećaka Kena Paika Hakute u New Yorku.
Paik je imao presudnu ulogu u korištenju videa kao oblika umjetničkog izričaja. Član pokreta Fluxus art, Paik je kombinirao uporabu glazbe, video snimaka i skulptura.
Za svoj je rad dobio međunarodno priznanje, među ostalim, iz Muzeja Guggenheim u New Yorku i Muzeja elektronskih komunikacija u Chicagu, a velik dio njegova opusa izložen je u Muzeju Nama Junea Paika u južnokorejskom gradu Kyonggiju.
"Nijedan umjetnik nije imao veći utjecaj na osmišljavanje i ostvarivanje umjetničkog potencijala videa i televizije od Nama Junea Paika", stoji na web stranici Muzeja Guggenheim.
"Širokim spektrom instalacija, videovrpci, globalnh TV produkcija, filmova i performancea, Paik je preoblikovao naše poimanje vremenske slike u suvremenoj umjetnosti", kaže se na istom mjestu.
U Japanu je završio studij glazbe i estetike, a potom i filozofije. Smatra ga se izumiteljem izraza poput "informacijska superautocesta" i "budućnost se događa sad".
Umjetnički početak imao je 1963. u njemačkom Wiesbadenu, a godinu poslije stigao je u New York, gdje je s čelisticom Charlotte Moorman počeo raditi na kombinaciji videa i performansa.
Za Olimpijske igre u Seulu 1988. Paik je izradio medijski toranj nazvan "Što više, to bolje", koji se sastojao od 1003 monitora.
Paikov pogreb održat će se ovog tjedna u New Yorku, izjavio je Hakuta za južnokorejsku agenciju Yonhap.