"Djeca s migrantskom pozadinom trebaju iskorisiti svaku priliku kako bi se služili njemačkim jezikom", smatra Boehmer. Ona je pozdravila primjer jedne škole u berlinskoj četvrti Wedding na kojoj je, usprkos činjenici da je 90 posto učenika na ovoj školi s migrantskom pozadinom, uz prethodni pristanak učitelja, učenika i roditelja, uvedena zabrana upotrebe bilo kojeg drugog jezika osim njemačkog ne samo tijekom nastave nego i za vrijeme stanke.
"Ova ideja je vrijedna pažnje", istaknula je Boehmer te dodala da jedino intenzivnim učenjem njemačkog jezika djeca migranata imaju izgleda za integraciju u društvo.
Uvođenje zabrane upotrebe materinjih jezika za vrijeme školskih odmora zasad nije naišlo na odobravanje u gradovima s visokim postotkom djece iz migrantskih obitelji poput Koelna, Hamburga ili Stuttgarta.
I predsjednica zastupničkog kluba stranke Zelenih Renate Kuenast usprotivila se zabranama.
"Odgovor na problem slabog poznavanja njemačkog jezika kod migranata ne leži u novim zabranama", izjavila je Kuenast radio postaji RBB i dodala da jaču jezičnu integraciju treba osigurati u predškolskoj dobi.
"Pola sata njemačkog u vrtićima više donosi nego godine zabrana", zaključila je Kuenast.
U nekim njemačkim školama, posebice onima s visokim postotkom djece s migrantskom pozadinom, situacija s integracijom, posebice zbog slabog poznavanja njemačkog jezika, je zabrinjavajuća.
Stručnjaci drže da je dobrim dijelom i zbog toga Njemačka u međunarodnoj usporedbi obrazovne razine kod učenika, tzv. PISA studiji, prošla iznimno slabo.