Na tribini su članovi Foruma i drugi sudionici razgovarali o aktualnim problemima u hrvatskom školstvu, odnosno o tezama iz istoimenog radnog materijala, koji je sastavio Matko Meštrović.
Taj materijal sadrži odgovore 20-tak učitelja, profesora i akademika na anketna pitanja o problemima školstva i njihova pisana iskustva o toj tematici. Prvotno je bio napravljen za projekt Ministarstva znanosti, obrazovanja i športa, koji se nije ostvario.
Suština iznesenih mišljenja, prijedloga i kritika svodi se na zaključak da se nikakve promjene ne mogu napraviti bez cjelovitih društvenih napora, rekao je Matko Meštrović, dodavši da deklarativni dokumenti nadležnih institucija o hrvatskom školstvu najčešće ne dotiču zbiljski život škole.
Ocijenio je da je šira javnost potpuno neosjetljiva na tu problematiku, a "podatak da Hrvatska ima samo sedam posto visokoobrazovanog kadra zabrinjavajući je i dramatičan sam po sebi".
Obrazovanje u Hrvatskoj je urušeno i besciljno uslijed ideologizacije te političkog i religijskog nadzora nad sustavom, koji se teško mijenja zbog previše privatnih interesa, istaknuo je Lino Veljak, predsjednik FSO-a.
Po njegovim riječima, autori tekstova u materijalu slažu se da su učenici pretrpani viškom informacija koje dobivaju, između ostalih, od roditelja i medija poput interneta, a ne postoji definirani sustav društvenih vrijednosti.
FSO je nevladina, neprofitabilna organizacija, osnovana 1992., kojoj je cilj unaprijediti razinu obrazovanja u Hrvatskoj i uskladiti ga s obrazovnim standardima modernih demokratskih društava. Članovi Foruma su stručnjaci, profesori, učitelji te roditelji, studenti i učenici zainteresirani za probleme u obrazovanju.