Nekoliko stotina metara od nogometnoga stadiona u Gelsenkirchenu tvrtka Masterflex AG kreira nov način prijevoza: bicikle na gorive ćelije i teretne bicikle na tri kotača.
"U ovome smo polju vodeći u svijetu", kaže Stefan Schulte, direktor u toj tvrtki. "Tehnološki smo godinu ili dvije ispred konkurencije".
Projekt je privukao pozornost Kine i nekoliko europskih zemalja. U Ruhru će se uskoro testirati prvi bicikli na gorive ćelije.
Od 2003. gorive ćelije koje proizvodi Masterflex testiraju se radi upotrebe na novim zrakoplovima Airbus A380. Tehnologija vodikovih gorivih ćelija već je našla primjenu na svemirskim letovima i u pogonskim sustavima podmornica, a stručnjaci je smatraju ekološki prihvatljivom energijom budućnosti.
Znanstvenici diljem svijeta pokušavaju stvoriti proizvode na gorive ćelije za široku upotrebu, a Masterflex je predvodnik u tome.
Temeljni princip na kojem počivaju gorive ćelije otkriven je prije 160 godina. U kontroliranoj elektrokemijskoj reakciji vodik se pretvara u električnu energiju i toplinu. Nusproizvod je voda i nema zagađivača.
Već neko vrijeme velike tvrtke istražuju mogućnosti upotrebe gorivih ćelija u automobilima i električnim centralama. Masterflex je mala tvrtka koja se koncentrirala na izradu malih prijenosnih gorivih ćeija, za koje bi bicikli bili idealna primjena.
Schulte kaže kako njegova tvrtka osobito pazi na to da bicikli izgledaju sportski i zato su se odlučili za bicikle švicarskoga proizvođača Swizbee.
"Želimo da gorive ćelije postanu prirodan dio bicikla, kao što su to sjedalo ili zvonce", kaže on.
Očekuje se da će bicikli na gorive ćelije stajati nekoliko tisuća eura pa se potencijalnim kupcima smatraju direktori.
"U Ruhru još nije popularno vidjeti direktora da ide biciklom na posao, ali mi to kanimo promijeniti", kaže Schulte.
Motor na gorive ćelije omogućuje vožnju bez ikakva napora i brzinu od više od 25 kilometara na sat, pa je moguće da poslovni ljudi ipak pristanu aute ostaviti kod kuće, piše agencija dpa.