"Nadamo se da će ovaj štrajk urazumiti upravu Njemačke željeznice", izjavio je predsjednik GDL-a Manfred Schell nakon objave rezultata ispitivanja koje je pokazalo da 95 posto članova tog sindikata podržava štrajk.
Schell je najavio da će štrajk započeti u četvrtak te da će isprva biti ograničen na teretni promet. Ako štrajk ne urodi plodom, obustava rada bila bi prebačena i na putnički promet čime bi bilo pogođeno oko 5 milijuna putnika koliko ih dnevno koristi usluge Njemačke željeznice.
"Nama nije cilj putnicima zagorčati život nego upravu željeznice prisiliti na nove pregovore", rekao je Schell.
Uprava željeznice (Deutsche Bahn) je prije toga odbila sindikatu GDL ponuditi novi prijedlog za rješenje tarifnog sukoba. GDL traži odvojeni tarifni ugovor te najmanje 31 posto više plaće što je uprava željeznica nazvala "suludim".
Deutsche Bahn je u petak GDL-u ponudila 4,5 posto više plaće, iznos koji je dogovoren s ostalim sindikatima koji zastupaju djelatnike željeznice, ali su vlakovođe ovu ponudu odbile. Njemački vlakovođe u prosjeku na mjesec zarađuju oko 1500 eura netto.
"Ovo je primjer kako jedna mala skupina ljudi ucjenjuje cijelu naciju", rekao je predsjednik uprave DB-a Hartmut Mehdorn. On je GDL-u zaprijetio tužbama i zahtjevom za naknadom materijalne štete. Željeznica je, prema vlastitim navodima, već dosad izgubila više od 6 milijuna eura zbog toga što su se mnogi putnici u strahu od štrajka okrenuli drugim prijevoznim sredstvima.
Također se strahuje da bi štrajk u putničkom sektoru mogao paralizirati sezonski promet što bi uzrokovalo ukidanje vlakova prema turističkim odredištima pa tako i prema Hrvatskoj prema kojoj su početkom ljeta uvedene izvanredne sezonske linije.
Industrija, koja je velikom dijelom ovisna o željezničkom transportu, najavila je da će joj štrajk donijeti značajne gubitke bez obzira na duljinu trajanja.
"Mi sa strahom gledamo na predstojeće dane", rekao je glasnogovornik Volkswagena u Wolfsburgu koji nije isključio niti mogućnost potražnje nadoknade nastale štete od željeznica.
Njemački ministar prometa Wolfgang Tiefensee je obje sukobljene strane pozvao da se vrate za pregovarački stol.
"Rješenje je moguće ako obje strane odustanu od svojih ekstremnih zahtjeva", rekao je Tiefensee.