FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

HUP: aktivnosti i planovi Hrvatskog klastera riječne brodogradnje

Autor: ;tmis;
ZAGREB, 26. srpnja 2007. (Hina) - Hrvatska s više od 600 kilometara riječnih plovnih puteva ima značajni potencijal ne samo za riječni transport nego i za riječnu brodogradnju u čemu svoje poslovne prilike i budućnost vidi 28 domaćih tvrtki koje su potpisivanjem Ugovora o trajnom konzorciju postale članice Hrvatskog klastera (riječne) brodogradnje (HKB).
ZAGREB, 26. srpnja 2007. (Hina) - Hrvatska s više od 600 kilometara riječnih plovnih puteva ima značajni potencijal ne samo za riječni transport nego i za riječnu brodogradnju u čemu svoje poslovne prilike i budućnost vidi 28 domaćih tvrtki koje su potpisivanjem Ugovora o trajnom konzorciju postale članice Hrvatskog klastera (riječne) brodogradnje (HKB).

Rečeno je to na današnjem predstavljanju tog klastera u Hrvatskoj udruzi poslodavca (HUP), u sklopu čijeg Nacionalnog centra za klastere (HUP NCK) taj klaster i djeluje.

Po riječima direktora HUP NCK Vladimira Kovačevića cilj osnivanja tog klastera je u prvoj fazi pružanje kompletne usluge remonta riječnih plovila, a u drugoj formiranje brodogradilišta za riječne brodove.

Klaster će i promovirati takve projekte, pomagati tvrtkama u pronalaženju poslova, zajedničkom nastupu na tržištu te drugo, uz sufinanciranje od 828 tisuća kuna osiguranih suradnjom HUP NCK-a, Ministarstva gospodarstva, rada i poduzetništva te Europske komisije.

S dijelom sredstava participira i Sisačko-moslavačka županija, koja za sada jedina u Hrvatskoj u Sisku ima riječni navoz na Savi na kojem se odvija remont plovila bez obzira na vodostaj rijeke. Stoga se za sada aktivnosti klastera većinom i odnose na sisački navoz, ali s obzirom na za kraj ove godine najavljen početak izgradnje kanala Sava-Dunav između Šamca i Vukovara članice klastera u budućnosti očekuju i proširenje poslova.

Klaster menadžer HKB-a Gordan Krpanec istaknuo je i cilj klastera povećanje riječnog transporta po hrvatskim unutrašnjim plovnim putevima, koji osim ekonomske isplativosti (jeftiniji je od ostalih vrsta prijevoza), zemlji u kojoj se razvija donosi i konkurentske prednosti.

Dodao je da se rijekama u Hrvatskoj, nakon stagniranja zbog Domovinskog rata, trenutno prevozi godišnje 1,5 posto ukupnog transporta roba, dok je prosjek EU-a 25 posto.

Stoga su si za cilj postavili i u idućih pet godina očistiti riječne puteve te taj transport povećati na 10 posto godišnje.

Ističe i potrebu jačanja odnosno stvaranja nove hrvatske riječne trgovačke flote, koja nakon raspada Dunav Lloyda gotovo da i ne postoji, osim s nekoliko malih riječnih brodara.

Želja im je i graditi riječne brodove, pri čemu napominje da su članice klastera dovršile izgradnju riječnog katamarana koji već prevozi putnike na liniji Sisak-Lonjsko polje.

Od projekata koji su započeti navodi gradnju patrolnog čamca i usisnog jaružala za čišćenje plovnih puteva za potrebe Lučke uprave Sisak, obnavljanje skele Letovanić-Nebojan za grad Petrinju, te izgradnju izletničkih čamaca za Lonjsko polje, Kopački rit i Vransko jezero.

Za 2008. najavljuje i početak povezivanja HKB-a s kompatibilnim klasterima u široj regiji srednje i istočne Europe.

(Hina) xtam yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙