FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

TOMAS TRANZIT 2005: turistička potrošnja uz ceste minimalna

Autor: ;tmis;
ZAGREB, 6. srpnja 2007. (Hina) - Iako se više od 90 posto od ukupnih 10-ak milijuna turističkih dolazaka u Hrvatsku ostvaruje cestovnim prijevoznim sredstvima, a 83 posto svih turista pritom koristi autoceste ili poluautoceste, turistička potrošnja od svega 20 eura po osobi i zadovoljstvo ponuđenim sadržajima uz te prometnice je minimalno.
ZAGREB, 6. srpnja 2007. (Hina) - Iako se više od 90 posto od ukupnih 10-ak milijuna turističkih dolazaka u Hrvatsku ostvaruje cestovnim prijevoznim sredstvima, a 83 posto svih turista pritom koristi autoceste ili poluautoceste, turistička potrošnja od svega 20 eura po osobi i zadovoljstvo ponuđenim sadržajima uz te prometnice je minimalno.

Pokazalo je to, između ostalog, danas predstavljeno istraživanje TOMAS TRANZIT 2005. koje je prvi put, i po narudžbi Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka (MMTPR), proveo zagrebački Institut za turizam.

Istraživanje je provedeno od srpnja do rujna 2005. u 61 mjestu na obali i otocima te na gotovo tri tisuće ispitanika (domaćih i inozemnih).

Od prosječne potrošnje tijekom putovanja od 20 eura po osobi, oko 75 posto se trošilo na gorivo, cestarinu i za trajekt, a svega 15 posto na ostalo (hranu, piće, suvenire i ostalo).

Turisti koji dolaze cestama prosječno prijeđu 237 kilometara po Hrvatskoj, za što im treba u prosjeku 4,5 sati. Najopterećenija dionica je Zagreb-Karlovac-Bosiljevo, koju koristi 36 posto svih takvih turista.

Prosječno ih se jedan do dva puta zaustavilo 69 posto, pri čemu su glavni razlozi zaustavljanja bili toalet (30 posto), uzimanje goriva (27 posto) te odmor od puta (15 posto).

Svega 5 posto turista se zaustavilo zbog turističkih atrakcija, što su predstavnici Ministarstva i Instituta ocijenili lošim i nedostatnim s obzirom na veliki potencijal područja kroz koje prolaze.

I dok je 70-ak posto turista to obrazložilo svojom željom da što prije stignu na odredište odmora, zabrinjavajućim je ocijenjeno to što je 11 posto turista u istraživanju navelo da nema ničeg zanimljivog zbog čega bi se zaustavili.

S obzirom na zadovoljstvo ponudom uz glavne cestovne prometnice od ukupno 15 elemenata turisti nisu bili izrazito zadovoljni ni sa jednim.

Srednje su zadovoljni samo s četiri elementa, za koja su čak naznačili i da bi mogla biti hrvatska konkurentska prednost - ljubaznost osoblja u objektima uz ceste, ponudu i uređenost benzinskih crpki te ugostiteljsku ponudu.

Posebno lošim ocijenili su dostatnost i uređenost sanitarnih čvorova, i to posebice na drugim cestama (izvan auto i poluautocesta).

(Hina) xtam yds

An unhandled error has occurred. Reload 🗙