Kalmeta je najavio da bi do kraja iduće godine trebala biti završena i gradnja preostalih 44 kilometra dopune na puni profil na autocesti Rijeka-Zagreb.
Danas otvorenim dijelom dionice, naime, završena je II A faze izgradnje autoceste Rijeka-Zagreb. Time je dobiveno više od sto kilometara punog profila autoceste Rijeka-Zagreb sa 13 tunela, 26 vijadukata i 6 mostova, istaknuo je predsjednik Uprave tvrtke Autocesta Rijeka-Zagreb Jurica Prskalo.
Autocestom Rijeka-Zagreb prosječno dnevno prođe 17.000 vozila, a ljeti čak po 27.000 vozila dnevno. U prvih pet mjeseci promet je bio 19 posto veći nego u istom razdoblju prošle godine, kazao je Prskalo.
Promet na autocesti raste brže nego je bilo planirano, pa u servisiranju svojih kreditnih i drugih obveza Autocesta Rijeka-Zagreb ne treba državna jamstva, ističe Kalmeta.
Najavio je da će uskoro započeti gradnja dva čvora s pristupnim cestama na autocestu, čvorova Novigrad i Zdenčina. Čvor Novigrad bit će važan za gradove Karlovačke županije ali i za tranzitni promet iz Slovenije, a Zdenčina za Pisarovinu.
Izgradnja ta dva čvora doprinijet će daljem rastu prometa na autocesti, tako da će "uskoro, a možda već kroz deset godina trebati graditi i treće trake u oba pravca", rekao je Kalmeta.
Novootvoreni dio dionice Vrbovsko-Bosljevo ukupne je vrijednosti 394 milijuna kuna, što obuhvaća vrijednost građevinskih radova, opreme, projektiranja i izvlaštenja zemljišta.
Izgradnja je obuhvatila radove dogradnje desnog (južnog) kolnika u puni profil autoceste, uključujući izgradnju tunela Veliki Gložac (1.139 metara), te vijadukata Zečeve Drage (915 metara), Severinske Drage (725 metara), Osojnik (435 metara) i Varoš (402 metra).
Na dionici se nalazi i interregionalni čvor Bosiljevo II, duljine 2,92 kilometra, na kojem se razdvaja do tada jedinstveni prometni pravac iz smjera Zagreba na dva odvojena pravca prema Rijeci i Splitu.