Domaći i inozemni stručnjaci raspravljali su o temi "Kontroverze političkog marketinga - improvizacija vs. struka".
Martin Minns iz londonskog World Pres & Media Services kazao je da je jedno od općih pitanja u svezi s tom temom - guše li demokratsku politiku i praksu profesionalnost u političkom marketingu veliki marketinški timovi i reklame. Minns je istaknuo da je izraz "spin-doktor" postao izraz za oblik političke komunikacije kojom se skrivaju činjenice te dodao da se u političkim kampanjama može varati, ali ne dugoročno jer uspijevaju samo dugoročne kampanje koje se temelje na istini.
Govoreći o oglašivanju u političkim kampanjama, Minns je rekao da ono, da bi bilo učinkovito, mora biti dio šire, osmišljene i pravodobne kampanje. Slogan mora biti namijenjen ciljanoj publici, a sve političke, organizacijske i financijske strategije kampanje moraju biti dosljedne, koordinirane i održive, rekao je Minns. Ocijenio je da političke stranke u kojima ima unutarnjih raskola i razmirica ne pobjeđuju na izborima.
Minns je još naglasio važnost tzv. x faktora koji, kako je rekao, imaju primjerice Bill Clinton, Tony Blair ili Margaret Thatcher te naveo da struktura i organizacija kampanje preuzimaju karakter vođe, odnosno da se kampanja raspada ako su vođe neodlučni.
Ivo Laurenčić iz tvrtke IDEA Plus Ashley & Holmes iz Skopja kazao je, navodeći neka od iskustava u vođenju kampanja, da je jedna od ključnih riječi kampanja u zemljama u tranziciji - promjene. Istaknuo je da odmah treba odrediti način provedbe kampanje i prijeći raskorak između klijenta i agencije. Često se događa da je razlog nerazumijevanja između klijenta i agencije zapravo nerazumijevanje unutar same političke stranke, rekao je, dodavši da, kad ih ima, koalicijske partnere treba urazumiti te da se samo tako može pobijediti na izborima.
Osim o političkom marketingu i planiranju izborne kampanje sudionici FESTO-a raspravljat će sljedećih dana o temama "Kako iskomunicirati Europu građanima - uloga industrije komunikacija i medija", "Kako kreirati svjetsko prvoklasno oglašivanje" te o oglašavanju u elektroničkim medijima.
Najboljim autorima, koji su prijavili ukupno 87 radova, na završnoj će večeri FESTO-a, 26. svibnja biti dodijeljene godišnje marketinške nagrade - Zlatno, Srebrno i Brončano zvono.
Organizator FESTO-a je Hrvatski oglasni zbor.
(Hina) xhsup yvkn