Projektna dokumentacija za kompletni projekt trebala bi prema ugovoru biti dovršena za godinu dana, a prvi radovi bi, po najavi ministra mora, turizma, prometa i razvitka Božidara Kalmete, mogli započeti krajem ove godine. Radovi bi trebali trajati pet do šest godina, s predviđenim završetkom 2013. godine.
Ukupni trošak rekonstrukcije dionice od Botova do Zagreba i gradnje nove, 'nizinske' pruge od Karlovca do Rijeke je 8 milijardi kuna, rekao je Kalmeta, dok je ugovor s IGH-om vrijedan 74,9 milijuna kuna.
Ukupna dužina nove pruge, od hrvatsko-mađarske granice do Rijeke, bit će 269 kilometara i njome će se, prema predviđanjima, od Botova do Rijeke putovati dva sata, a od Zagreba do Rijeke za 1 sat. Kapacitet nove pruge bit će 25 milijuna tona tereta godišnje.
Prema riječima ministra financija Ivana Šukera, neće biti problema u financiranju projekta, jer je Europske investicijska banka (EIB) izrazila spremnost za financiranje 75 posto troškova projekta, uz kamatnu stopu Libor plus 0,13 posto, bez troškova obrade zajma, na rok od 35 do 40 godina i uz poček između 10 i 15 godina.
Izgradnja nove nizinske pruge između Karlovca i Rijeke predviđena je posve novom trasom od one kojom su trenutno povezana ta dva grada. Pruga će ići od Karlovca, preko Novog Zvečaja (Bukovlja), Josipdola, Drežnice, Novog Vinodolskog (Ledenice), Triblja (Klarić) do Rijeke.
U odnosu na sadašnju prugu od Karlovca do Rijeke, nova pruga bit će kraća za 54 kilometra, prolazit će ravnijim terenom što bi uz gradnju suvremenih mostova, viadukata i tunela, trebalo znatno skratiti vrijeme putovanja od hrvatsko-mađarske granice, preko Zagreba i Karlovca, do Rijeke.
Stara pruga od Karlovca do Rijeke neće se zatvoriti i bit će i dalje u upotrebi.
Ministar Kalmeta ocijenio je da je izgradnja nizinske pruge od Rijeke do Karlovca važna za cjelokupno hrvatsko gospodarstvo, posebno za razvoj Luke Rijeka i povećanje njezine konkurentnosti u odnosu na luke Koper i Trst.
Ako bi željeznička mreža ostala u sadašnjem stanju, rekao je Kalmeta, dnevno će na cesti Rijeka - Zagreb prometovati 1.500 tegljača, jer postojeća pruga ne može podnijeti predviđeno povećanje prekrcaja u riječkoj luci. To bi pak povećalo transportne troškove, koji će, kako je rekao, izgradnjom nove pruge biti tri puta manji nego što su sada.