Sudionici savjetovanja su brojni domaći i inozemni stručnjaci i znanstvenici iz područja prometa, plovnih putova, poljoprivrede i razvoja, bankarstva, novčarstva i turizma te predstavnici lokalnih vlasti.
Otvorivši skup, vukovarsko-srijemski župan Božo Galić ocijenio je kako se konačno stvorila potrebna "kritična masa interesa" kako bi počela dugoočekivana gradnja višenamjenskog kanala Dunav-Sava, kojim će se, kako je napomenuo, u dužini 61,5 kilometara najkraćim putem od Vukovara do Šamca povezati te dvije rijeke.
"Godinama smo samo slušali o kanalu, a sada se pribavljaju lokacijske dozvole, izrađuje se prostorni plan koridora kanala i čekaju prve dozvole za gradnju", poručio je Galić, dodavšii kako će se izgradnjom kanala Dunav-Sava u Vukovarsko-srijemskoj županiji omogućiti natapanje oko 35.000 hektatara poljoprivrednih površina.
Po riječima državnog tajnika u Ministarstvu poljoprivrede, šumarstva i vodnog gospodarstva Zdravka Krmeka prvi radovi u gradnji kanala trebali bi početi u rujnu ove godine. Cijena izgradnje kanala procjenjuje se na oko 4,5 milijarda kuna, naveo je, rekavši kako je predviđeno da u prvim godinama gradnje kanal poglavito služi za natapanje, a poslije bi postupno dobivao i ostale predviđene namjene - od prometnih do gospodarskih, turističkih i športskih.
Dekan Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu Ivan Bošnjak upozorio je na golemu važnost koju će, po njegovu mišljenju, imati kanal Dunav-Sava za europske plovne putove. Ustvrdio je kako je taj kanal dio rješenja za učinkovitiji hrvatski prometni sustav koji podrazumjeva kanaliziranje rijeke Save od Šamca do Siska te gradnju nove dvokolosiječne pruge od Zagreba do Rijeke.
"Riječ je o vrlo bitnu projektu koji će pokrenuti europske logističke tokove i prometne koridore", ocijenio je.
Nakon otvorenja savjetovanje je nastavljeno brojnim izlaganjima. Skup završava u srijedu prihvaćanjem zaključaka i obilaskom trase kanala Dunav-Sava.
(Hina) xzdraz yvkn