FILTER
Prikaži samo sadržaje koji zadovoljavaju:
objavljeni u periodu:
na jeziku:
hrvatski engleski
sadrže pojam:

Udruga hrvatskih linijskih brodara nezadovoljna koncesijama

Autor: ;dstr;
SPLIT,12. travnja 2007.(Hina) - Čelnici Udruge hrvatskih linijskih brodara nakon jučerašnje odluke Agencije za obalni linijski pomorski promet o dodjeli koncesija na 14 brodskih linija, od kojih je većinu dobila Jadrolinija na današnjoj su konferenciji za novinare u Splitu izjavili kako su šokirani rezultatima natječaja kojima se vraća monopol državnoga brodara te su zatražili smjenu Upravnog vijeća Agencije.
SPLIT,12. travnja 2007.(Hina) - Čelnici Udruge hrvatskih linijskih brodara nakon jučerašnje odluke Agencije za obalni linijski pomorski promet o dodjeli koncesija na 14 brodskih linija, od kojih je većinu dobila Jadrolinija na današnjoj su konferenciji za novinare u Splitu izjavili kako su šokirani rezultatima natječaja kojima se vraća monopol državnoga brodara te su zatražili smjenu Upravnog vijeća Agencije.

Predsjednik Udruge hrvatskih linijskih brodara Mate Vitaljić pozvao je mjerodavnog ministra Božidara Kalmetu i Vladu da opozovu Upravno vijeće Agencije, jer je nemarom i neznanjem prekršila zakon i uvjete natječaja za određene brodske linije, čime su izravno pogodovali državnom brodaru - Jadroliniji.

Vitaljić je ustvrdio kako je odluka o dodjeli koncesija u suprotnosti sa Zakonom o prijevozu u linijskom i povremenom obalnom pomorskom prometu, svim uredbama i pravilnicima te Zakonu o zaštiti tržišnog natjecanja. Najavio je kako će brodari podnijeti žalbe na navedene odluke, dodavši kako zapravo ne očekuju da će se išta promijeniti, jer je jasno da je Agencija željela ići na ruku Jadroliniji koja je na natječaju ponudila "dampinške cijene" na većini linija, čime je praktički bila najpovoljniji ponuditelj.

Potpredsjednica Udruge Mirjana Šarin, vlasnica brodarske tvrtke Mia Trade, navela je vlastit primjer po kojemu je unatoč tomu što je bila najpovoljniji ponuditelj na liniji Split - Lastovo tu liniju dobila Jadrolinija, a njoj je dodijeljena druga koja, očito, ne zanima državnu tvrtku zbog slabe isplativosti. Tvrdi da je liniju Split-Bol dobio Jadrolinijin brod "Karolina" koji se uopće nije natjecao za tu liniju. Šarin je navela i kako su svi brodari, u skladu sa zakonom i uvjetima natječaja, osigurali zamjenske brodove za svaku liniju za koju su se natjecali, zbog čega su njihove ponude bile skuplje, dok je Jadrolinija istodobno kao zamjenske prijavila brodove s kojima se natjecala na drugim linijama.

Upitala je kako je moguće da brod koji, primjerice, u 19 sati vozi na liniji od Splita do Visa istodobno bude zamjenski za liniju koja u isto vrijeme polazi iz Zadra prema Saliju. Osim toga, ustvrdila je, Jadrolinija je niskom cijenom naknade onemogućila samu sebe, ali time i sve ostale, u nabavi novih brodova nakon isteka šestogodišnje koncesije, jer traženom državnom potporom ne može namiriti ni troškove redovite plovidbe, a kamoli kupiti nov brod.

Članovi Udruge kazali su i kako je Jadrolinija dobila koncesije i s odgovarajućim brodovima, pa čak i starima do 29 godina, dok su oni nudili nove ili novije i brže brodove.

Takva odluka Agencije, poručili su, potpuno je u suprotnosti i sa smjernicama Europske unije o liberalizaciji tržišta.

(Hina) xdstr yvkn

An unhandled error has occurred. Reload 🗙