RIM - Iskoristite rijetku priliku i omirišite drevnu povijest, najčešće mješavinu prirodnih začina i maslinova ulja, poruka je rimske izložbe mirisa iz najstarije svjetske tvornice parfema. Izložena su četiri parfema koja su iz 14 originalnih mirisa starih četiri tisuće godina rekonstruirali arheolozi. Stručnjaci su radili na lokaciji Pyrgos-Mavroraki, devedesetak kilometara jugozapadno od Nikozije na Cipru i pronašli kompleks za koji vjeruju da je bio laboratorij za proizvodnju mirisa. Iz tragova koji su se zadržali na posudama stručnjaci su ekstrahirali miris i rekonstruirali drevne arome istim metodama kojima su se služili i stari majstori, kaže Maria Rosaria Belgiorno, arheologinja koja je predvodila stručnjake što su 2003. otkrili to nalazište. "Danas smo naviknuti na kemijske i alkoholne mirise, ali ovi su svježiji, mirišu na začine i biljke poput badema, korijandra i bergamota, a ne na cvijeće", kaže Belgiorno koja je kustosica rimske izložbe.
ATENA - Velika geološka kompanija pristala je pomoći u traženju legendarnoga otoka Itake, doma Homerova Odiseja. Nizozemska tvrtka Fugro NV upotrijebit će svoju modernu opremu kojom se inače služi u traženju naftnih nalazišta ne bi li točno locirala Odisejevo otočno kraljevstvo Itaku i tako napokon riješila tajnu u vezi s najvećim pjesnikom stare Grčke. Voditelj projekta, britanski arheolog amater Robert Bittlestone, rekao je u ponedjeljak da taj pothvat počinje ovoga ljeta, a trajat će oko tri godine. Bittlestone vjeruje da se kretanjem stijenja zbog potresa Itaka spojila s otokom Kefalonijom u Jonskome moru te da Itaka nije obližnji otok Ithaki. Inženjeri i geolozi provjerit će ovu teoriju proučavanjem stijenja na mjestu na kojem je prema Bittlestoneovu uvjerenju nekada bio uzak morski kanal. "Nitko nikada nije uspio pronaći Itaku pa ljudi misle da je priča o Odiseju nešto kao priča o Gospodaru prstena. Ako dokažemo da je Itaka doista ovdje, to će biti izuzetna stvar", rekao je Bittlestone.
WASHINGTON - Američka pošta predstavila je u ponedjeljak novu "vječnu marku" koja će vrijediti za slanje pisma bilo kada u budućnosti, bez obzira na promjene cijena poštarine. "Tko je rekao da ništa ne traje vječno?", upitao se direktor Poštanske službe SAD-a John Potter, predstavljajući tu inovaciju u Nacionalnom poštanskom forumu u Washingtonu. "Vječna marka je potrošačka inovacija koja jamči praktičnost i vrijednost bez presedana našim korisnicima. Vrijedit će zauvijek", rekao je Potter. "Vječnu marku" krasi slika Zvona slobode - Liberty Bella, koja je, po riječima Pottera, odabrana jer se Zvono slobode smatra jednim od najpoznatijih simbola američke neovisnosti. Marka će moći kupiti od 12. travnja po cijeni od 41 cent (oko 2.5 kn). Cijena dosadašnje "obične" marke iznosi 39 centi. Poštanska služba SAD isporučuje gotovo polovicu ukupne pošte na svijetu i ne prima nikakve državne subvencije, već svoj cijeli prihod od 73 milijarde dolara godišnje ostvaruje prodajom maraka i svojih proizvoda i usluga.