Ambiciozan plan zrcali sve snažnije samopouzdanje vladinih dužnosnika i zrakoplovne industrije s obzirom na očigledno uspješno projektiranje prvog kineskog komercijalnog mlaznog zrakoplova ARJ-21, koji će se prvi puta vinuti u nebo sljedeće godine a letjet će na destinacijama u regiji.
Očekuje se da će Kina u razdoblju do 2025. kupiti 2.230 novih zrakoplova pa je vlada ubrzala planove za projektiranje vlastitih zrakoplova kako bi i kineske kompanije ugrabile dio tog kolača.
Projekt gradnje velikog komercijalnog zrakoplova oslanja se na visoku stopu gospodarskog rasta, razvoj tehnologije i snažnu industrijsku bazu, prenosi službena novinska agencija Xinhua riječi Liu Daxianga iz Korporacije kineske zrakoplovne industrije I (AVIC I).
"Sada smo prilično osposobljeni za gradnju velikog zrakoplova", naglasio je Liu.
Čelnik Boeinga James McNerney izjavio je u razgovoru za njemački tjednik Der Spiegel da će Kina uskoro ugroziti vodeće proizvođače zrakoplova u zapadnom svijetu.
"Kinezi imaju dobro obučenu radnu snagu, snažan poduzetnički duh i ogromno domaće tržište", podsjetio je.