Ta prva hrvatska izvozna strategija javnosti će biti predstavljena u ponedjeljak, 22. siječnja na drugoj konvenciji Hrvatskih izvoznika, najavio je ministar gospodarstva, rada i poduzetništva Branko Vukelić na današnjoj konferenciji za novinare u povodu završetka izrade strategije.
Jedan od ciljeva strategije je i promjena strukture izvoza, odnosno povećanje udjela izvoza proizvoda s dodanom vrijednošću, što je Vukelić potkrijepio primjerom drvne industrije u kojoj Hrvatska trenutno dvostruko gubi - izvozi jeftiniju sirovinu, a kupuje i uvozi skuplje finalne proizvode, često od vlastite sirovine koju je izvezla.
Poseban značaj strategija daje i osnivanju šest klastera za izvoz - Voda, Male brodogradnje, Tekstil-odjeća, ICT-rješenja, Drvo-namještaj i Marikultura-hrvatska riba.
Vukelić ističe da su glavni ciljevi strategije usmjereni rješavanju ključnih trenutnih problema koji priječe jači rast izvoza, kao što su premali kapaciteti, usitnjenost proizvodnje i nedovoljna konkurentnost.
Bez izvoza nema gospodarskog rasta, krajnje je vrijeme da se okrenemo proizvodnji, jer izvoza bez proizvodnje nema. U tom smislu nužno je raditi na povećanju konkurentnosti domaćih tvrtki, a rast ukupnog volumena hrvatskog izvoza ostvarit će se kroz rast broja izvoznika i povećanje vrijednosti izvoza svakog izvoznika, istaknuo je Vukelić.
Na važnost povećanja izvoza, jer bez njega nema gospodarskog rasta i napretka, upozorili su i predsjednik HGK Nadan Vidošević, predsjednik Udruge Hrvatski izvoznici Darinko Bago i predsjednik HOK-a Stjepan Šafran.
Od strategije korist trebaju imati i mali i veliki i taj će projekt pridonijeti razvoju kooperativnog odnosa obrtnika i malih tvrtki sa velikim tvrtkama, jer bi kroz taj odnos mali imali veću šansu za izvoz, kazao je Šafarn.
Hrvatska izvozna ofenziva projekt je koji je Ministrstvo gospodarstva radilo u suradnji s udrugom Hrvatski izvoznici, HGK, HOK-om, HUP-om i HBOR-om.
Projekt je pokrenut 14. lipnja prošle godine, izrada Strategije trajala je šest mjeseci, a u njoj je sudjelovalo stotinjak domaćih stručnjaka, gospodarstvenika i djelatnika državne uprave, te konzultant Karl-Heinz Dernoscheg, član Austrijske izvozne ofenzive, sa suradnicima.