ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Luka Rijeka d.d. nalazi se pred procesom revitalizacije i modernizacije te privatizacije, a u tom je smislu donesen i desetogodišnji razvojni plan u kojem su predviđene opsežne investicijske aktivnosti,
kazao je generalni direktor Luke Rijeka Miran Cofek na današnjoj prezentacije Luke i riječkog prometnog pomorskog pravaca u Hrvatskoj gospodarskoj komori (HGK).
ZAGREB, 15. ožujka (Hina) - Luka Rijeka d.d. nalazi se pred procesom
revitalizacije i modernizacije te privatizacije, a u tom je smislu
donesen i desetogodišnji razvojni plan u kojem su predviđene
opsežne investicijske aktivnosti, kazao je generalni direktor Luke
Rijeka Miran Cofek na današnjoj prezentacije Luke i riječkog
prometnog pomorskog pravaca u Hrvatskoj gospodarskoj komori
(HGK).#L#
Današnja prezentacija okupila je više od 100 predstavnika
hrvatskih tvrtki koje poslovodstvo Luke Rijeka te Lučke Uprave
Rijeka želi privući da svoje terete usmjere na Luku Rijeka. Iznesen
je i podatak kako je 1990. godine preko te luke godišnje išlo 2,6
milijuna tona domaćeg tereta, dok je prošle godine primjerice
prekrcano tek 600 tisuća tona domaćeg tereta.
"Nastojat ćemo vratiti domaće robe, koje sada idu preko Kopra i
Trsta, našoj luci tj. većinu domaćih tereta preusmjeriti na Rijeku,
te nastaviti uspješnu poslovnu suradnju sa tradicionalnim
inozemnim i domaćim parterima, ali i otvoriti put ka novim
tržištima", kazao je Cofek. Trenutno Luka Rijeka obavlja
transformaciju u Holding koji bi se osim uprave trebao sastojati i
od profitnih centara - tvrtki kćeri i to prvenstveno podijeljenih
prema različitim terminalima.
Investicijske aktivnosti u Luci Rijeka trebale bi omogućiti
suvremene prekrcajne tehnologije, a planira se modernizacija i
rekonstrukcija transportnih traka, ulaganja u nove mostove i
obalne dizalice, rekonstrukciju postojećeg silosa te izgradnju
novog skladišta za soju, kao i nove hladnjače. Shodno tome, Luka
Rijeka, otvorena je investitorima i stranim ulagačima, kazao je
Cofek.
Jedan od najznačajnih događaja za Luku Rijeka u prošloj godini je
potpisivanje ugovora sa Lučkom Upravom Rijeka čime su stvoreni
zakonski preduvjeti za uspješno uključenje Luke na međunarodno
tržište kapitala i usluga, te stvaranje uvjeta za zaključenje i
realizaciju novih, komercijalnih poslova.
"Osnovni prioritet Lučke uprave Rijeka modernizacija je lučkih
kapaciteta što je i najhitniji preduvjet povećanja prometa",
istaknuo je pomoćnik ravnatelja Lučke uprave Rijeka Željko Glavan.
Aktivnosti Lučke uprave Rijeka u budućem će razdoblju osim
modernizacije kapaciteta biti će i davanje koncesija na ostalom
lučkom području.
Istaknuo je skoru realizaciju projekta Svjetske banke, projekta
južnokorejske K-Exim banke, te skori početak rada zajedničke
mješovite tvrtke GANZ Port Consortiuma iz Budimpešte i Luke
Rijeka.
Među brojnim aktivnostima Lučke Uprave Glavan je najavio i uvođenje
još jednog broda čime će se poticati proširenje postojećeg brodskog
servisa (tzv. feeder servis) Rijeka-Ploče-Bar-Gioia Tauro-Malta
koji je započeo s radom 1. ožujka 1999. godini i do sada je pokazao
zavidne rezultate.
Luka Rijeka u prošloj je godini u svojoj osnovnoj djelatnosti
ostvarila promet od 2,6 milijuna tona pri čemu na ukupni generalni
teret otpada 31 posto, na rasute terete 63 posto i drvo šest posto.
Za revitalizaciju Riječkog prometno pomorskog pravca važnu ulogu
odigrat će i Hrvatske željeznice čije aktivnosti modernizacije i
revitalizacije teretnog prometa idu u tom smjeru. Trenutačno na
pruzi Zagreb Rijeka prometuje dnevno 65 vlakova, dok bi se
izgradnjom nove pruge tog prometnog koridora, što bi trebalo
započeti što prije, broj vlakova trebao znatno povećati.
(Hina) mku ds
(Hina) mku ds