HR-INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI-Financijsko-poslovne usluge U SIJEČNJU SMANJEN HRVATSKI INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI U SIJEČNJU SMANJEN HRVATSKI INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI Vrijednost hrvatskog indeksa poslovne
optimističnosti (IPO), izračunatog u siječnju, iznosi 48,2 a njegovo smanjenje u odnosu na prosinac, kada je bio 49,3, rezultat je smanjenja optimističnosti velikih tvrtki, koje je prevagnulo nad povećanjem optimističnosti srednjih i malih, priopćila je danas Hrvatska udruga poslodavaca (HUP). Mala i srednja poduzeća u odnosu na prosinac povećala su svoju procjenu optimističnosti za 5,2 bodova (sa 40,8 na 46), dok su veliki poslodavci smanjili svoju optimističnost za 7,4 bodova (sa 57,8 na 50,4). U trećoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a,sudjelovalo je oko 50 tvrtki, od čega polovica velikih, a polovica srednjih i malih poduzetnika. Najveći "faktori smetnje" poslovnoj optimističnosti su po rezultatima ankete, kao i u studenom i prosincu, nedostatak potražnje, visoke kamatne stope, porezna politika i korupcija. Naročito zabrinjava, ističe HUP, rast percepcije nedostatka potražnje kao faktora smetnje. Najmanjim faktorima smetnje anketirani poslodavci smatraju tečaj kune, jaku konkurenciju i inflaciju, dok su porast cijene rada i
U SIJEČNJU SMANJEN HRVATSKI INDEKS POSLOVNE OPTIMISTIČNOSTI
Vrijednost hrvatskog indeksa poslovne optimističnosti (IPO),
izračunatog u siječnju, iznosi 48,2 a njegovo smanjenje u odnosu na
prosinac, kada je bio 49,3, rezultat je smanjenja optimističnosti
velikih tvrtki, koje je prevagnulo nad povećanjem optimističnosti
srednjih i malih, priopćila je danas Hrvatska udruga poslodavaca
(HUP).
Mala i srednja poduzeća u odnosu na prosinac povećala su svoju
procjenu optimističnosti za 5,2 bodova (sa 40,8 na 46), dok su
veliki poslodavci smanjili svoju optimističnost za 7,4 bodova (sa
57,8 na 50,4).
U trećoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a,sudjelovalo
je oko 50 tvrtki, od čega polovica velikih, a polovica srednjih i
malih poduzetnika.
Najveći "faktori smetnje" poslovnoj optimističnosti su po
rezultatima ankete, kao i u studenom i prosincu, nedostatak
potražnje, visoke kamatne stope, porezna politika i korupcija.
Naročito zabrinjava, ističe HUP, rast percepcije nedostatka
potražnje kao faktora smetnje.
Najmanjim faktorima smetnje anketirani poslodavci smatraju tečaj
kune, jaku konkurenciju i inflaciju, dok su porast cijene rada i
nemogućnost dobivanja kredita u sredini ljestvice faktora
smetnji.
IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za
nadolazeće razdoblje i stoga dobar predskazatelj osnovnih
makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do
100., tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika o raznim
aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije. Pritom nije
bitan njegov apsolutni iznos, nego odnos prema ranijim
vrijednostima. Njegovo računanje omogućuje ulagačima da prije
objavljivanja službenih statističkih pokazatelja, dobiju uvid u
mogućnosti i perspektive tržišta te o poduzetničkim stavovima i
očekivanjima.