ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Vrijednost hrvatskog indeksa poslovne optimističnosti (IPO), izračunatog u siječnju, iznosi 48,2 a njegovo smanjenje u odnosu na prosinac, kada je bio 49,3, rezultat je smanjenja optimističnosti velikih
tvrtki, koje je prevagnulo nad povećanjem optimističnosti srednjih i malih, priopćila je danas Hrvatska udruga poslodavaca (HUP).
ZAGREB, 15. siječnja (Hina) - Vrijednost hrvatskog indeksa
poslovne optimističnosti (IPO), izračunatog u siječnju, iznosi
48,2 a njegovo smanjenje u odnosu na prosinac, kada je bio 49,3,
rezultat je smanjenja optimističnosti velikih tvrtki, koje je
prevagnulo nad povećanjem optimističnosti srednjih i malih,
priopćila je danas Hrvatska udruga poslodavaca (HUP). #L#
Mala i srednja poduzeća u odnosu na prosinac povećala su svoju
procjenu optimističnosti za 5,2 bodova (sa 40,8 na 46), dok su
veliki poslodavci smanjili svoju optimističnost za 7,4 bodova (sa
57,8 na 50,4).
U trećoj hrvatskoj anketi za potrebe računanja IPO-a,sudjelovalo
je oko 50 tvrtki, od čega polovica velikih, a polovica srednjih i
malih poduzetnika.
Najveći "faktori smetnje" poslovnoj optimističnosti su po
rezultatima ankete, kao i u studenom i prosincu, nedostatak
potražnje, visoke kamatne stope, porezna politika i korupcija.
Naročito zabrinjava, ističe HUP, rast percepcije nedostatka
potražnje kao faktora smetnje.
Najmanjim faktorima smetnje anketirani poslodavci smatraju tečaj
kune, jaku konkurenciju i inflaciju, dok su porast cijene rada i
nemogućnost dobivanja kredita u sredini ljestvice faktora
smetnji.
IPO je pokazatelj povjerenja poslovnih ljudi u gospodarstvo za
nadolazeće razdoblje i stoga dobar predskazatelj osnovnih
makroekonomskih varijabli. Računa se mjesečno, u rasponu od nula do
100., tako da se kvantificiraju procjene poduzetnika o
raznim aspektima trenutne i buduće gospodarske situacije. Pritom
nije bitan njegov apsolutni iznos, nego odnos prema ranijim
vrijednostima. Njegovo računanje omogućuje ulagačima da prije
objavljivanja službenih statističkih pokazatelja, dobiju uvid u
mogućnosti i perspektive tržišta te o poduzetničkim stavovima i
očekivanjima.
(Hina) duk db
(Hina) duk db