ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - U poticanju izvoza hrvatskih proizvoda na njemačko ali i ostala tržišta Europske unije značajnu ulogu trebale bi imati inozemne konzultantske tvrtke, koje će poduzetniku pomoći kod izvoza, budući su
dobro upoznate s tržištem zemlje iz koje dolaze.
ZAGREB, 10. studenoga (Hina) - U poticanju izvoza hrvatskih
proizvoda na njemačko ali i ostala tržišta Europske unije značajnu
ulogu trebale bi imati inozemne konzultantske tvrtke, koje će
poduzetniku pomoći kod izvoza, budući su dobro upoznate s tržištem
zemlje iz koje dolaze.#L#
Istaknuo je to direktor Sektora za malo gospodarstvo Hrvatske
gospodarske komore (HGK) Milivoj Jurišić na današnjem predavanju
na temu izvoza hrvatskih proizvoda na njemačko tržište. Skup su
organizirali Sektor za malo gospodarstvo Hrvatske gospodarske
komore (HGK) i konzultantska tvrtka DRS Duffner Renz Schlegel &
Partner" iz Stuttgarta.
Jurišić ističe kako uloga konzultanata nije samo da pomažu
hrvatskim tvrtkama u izvozu, već bi istodobno trebali poticati
strane investitore na ulaganja u Hrvatsku.
Gospodarski kontrolor i porezni savjetnik "DRS & Partneri" Tilmann
Renz istaknuo je kako je Njemačka pored Italije najvažniji
trgovinski partner Hrvatske. Prema podacima za prvih devet
ovogodišnjih mjeseci Hrvatska je u Njemačku izvezla roba u
vrijednosti od 545 milijuna dolara, što je 22,6 posto više nego u
istom lanjskom razdoblju. Istodobno, hrvatski je uvoz iz te zemlje
premašio 1,5 milijardi dolara, što je povećanje od 26,7 posto.
Renz je kazao kako postoji nekoliko mogućnosti za hrvatski pristup
na njemačko tržište. Riječ je o prodaji koja može biti direktna,
putem trgovinskih zastupnika ili podružnih tvrtki, zatim suradnji
s njemačkim tvrtkama ili preko "joint ventura".
Direktna prodaja, drži on, najlošija je varijanta za početak
poslovanja u Njemačkoj jer kupci nemaju partnera direktno u mjestu
s kojim bi mogli razgovarati, nema prisutnosti na tržištu, postoje
poteškoće u slučaju reklamacija itd.
Najbolji način, prema mišljenju Renza, je prodaja preko nekog
trgovinskog zastupnika. Hrvatsko poduzeće u takvom slučaju ne
posluje samostalno, a prednost je ta što njemački kupci imaju
partnera u Njemačkoj kojem se mogu obratiti, a troškovi koji
nastaju ovise većinom samo o prometu.
(Hina) tp ds
(Hina) tp ds