ZAGREB-LIPOVAC ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Tvrtka Hrvatske autoceste (HAC) i izvođači radova potpisali su danas pet ugovora, temeljem kojih će u sanaciju 184 kilometra autoceste Zagreb-Lipovac biti uloženo 68 milijuna eura.
ZAGREB, 19. srpnja (Hina) - Tvrtka Hrvatske autoceste (HAC) i
izvođači radova potpisali su danas pet ugovora, temeljem kojih će u
sanaciju 184 kilometra autoceste Zagreb-Lipovac biti uloženo 68
milijuna eura. #L#
Riječ je o sanaciji pet dionica autoceste Zagreb-Lipovac, radovi bi
trebali početi krajem kolovoza ili početkom rujna, a završiti do
kraja 2005.
HAC je tri ugovora vrijedna oko 43 milijuna eura potpisao s
makedonskom tvrtkom Granit, koja će sanirati oko 129 kilometara
autoceste od Ivanić Grada do Brodskog Stupnika, a radove financira
Europska banka za obnovu i razvitka (EBRD).
Dva ugovora vrijedna oko 25 milijuna eura o sanaciji 30 kilometara
zagrebačke obilaznice od Jankomira do Ivanje Reke, te 25 kilometara
od Ivanje Reke do Ivanić Grada potpisani su sa poslovnom udrugom
koju čine tvrtke zagrebački Viadukt, varaždinska Cesta, austrijski
Strabag i tvrtka Swietelsky. Te radove financira Europska
investicijska banka.
Predsjednik uprave HAC-a Stanko Kovač ističe kako je ukupna
vrijednost sanacije 96,6 milijuna eura, te da se financira
dugoročnim zajmovima EIB-a i EBRD-a.
Najavio je da će u idućih nekoliko mjeseci raspisati nekoliko
natječaja za sanaciju nekih odsječaka autocesta, među kojima i za
most preko Ivanje Reke. Od ukupno 400 kilometara autocesta
sagrađenih do 2000. potrebno je 200 kilometara sanirati, odnosno u
potpunosti zamijeniti cijeli asfaltni sloj.
Današnjim potpisivanjem ugovora počela je provedba drugog dijela
Vladinog programa za autoceste, odnosno sanacija, koja je ranije
bila minimalna, rekao je Kovač.
Politika održavanja cesta ranije nije bila dobra i nije dobro
graditi nove autoceste, a stare pustiti da propadaju, zaključio je
Kovač. Osvrnuo se i na medijske napise o nesaniranju Krčkog mosta,
kazavši da 12. srpnja Svjetska banka odobrila 15 milijuna dolara
kredita isključivo za sanaciju tog mosta. Most nije opasan za
promet, a održava se i sanira od 1998, što će se i nastaviti do 2007,
kada će sanacija biti gotova, kazao je.
Ministar javnih radova, obnove i graditeljstva Radimir Čačić
smatra ulazak makedonske tvrtke na hrvatsko tržište dobrim
primjerom koji će stvoriti dodatnu konkurenciju. Hrvatska i
hrvatsko građevinarstvo trebaju javne međunarodne transparentne
natječaje, a domaće građevinarstvo je sposobno boriti se u svakoj
konkurenciji i nije djelatnost koju treba štititi, smatra Čačić.
Najavio je i da će svoje znanje i model građenja autocesta Hrvatska
ponuditi, nakon Bosne i Hercegovine, i Makedoniji.
(Hina) nz db
(Hina) nz db