ZAGREB, 11. srpnja (Hina) - Hrvatska Vlada potpisala je danas s njemačkom tvrtkom Walter Bau ugovor o zajedničkom ulaganju, te koncesijski ugovor za izgradnju i gospodarenje autocestom Zagreb-Macelj koja bi trebala u cijelosti biti
završena do kraja 2006, a na njoj će biti izvedeni radovi ukupno vrijedni 248,8 milijuna eura.
ZAGREB, 11. srpnja (Hina) - Hrvatska Vlada potpisala je danas s
njemačkom tvrtkom Walter Bau ugovor o zajedničkom ulaganju, te
koncesijski ugovor za izgradnju i gospodarenje autocestom Zagreb-
Macelj koja bi trebala u cijelosti biti završena do kraja 2006, a na
njoj će biti izvedeni radovi ukupno vrijedni 248,8 milijuna eura.
#L#
U ime Vlade ugovor je potpisao ministar javnih radova, obnove i
graditeljstva Radimir Čačić, a u ime njemačke tvrtke, član uprave
Roy Walter.
Ministar Čačić je kazao da je Zagreb-Macelj vjerojatno najvažniji
prometni pravac za Hrvatsku, jer je to europski ulaz u našu zemlju i
dio je Pyrinske autoceste, odnosno 10 A europskog prometnog
koridora. Djelomično je sagrađen, ali je najteži dio od Krapine do
Macelja čekao do danas i to je najskuplja dionica koja će biti
sagrađena u Hrvatskoj, kazao je Čačić. Na cijenu te dionice uticao
je nepovoljan sastav tla zbog kojeg je potrebno sagraditi veliki
broj tunela, mostova i vijadukata.
Ukupna vrijednost radova od 248,8 milijuna eura odnosi se na
pretvaranje u autocestu 6,4 kilometra poluautoceste od Jankomira
do čvora Zaprešić, te izgradnju punog profila autoceste, dužine
19,3 kilometara, od Krapine do Macelja.
Radovi na dijelu od Jankomira do Zaprešića trajat će do kraja 2005,
a početak radova je u siječnju 2004, kada bi trebali započeti i
radovi na dijelu ceste prije Krapine, u dužini 1,4 kilometara koji
trebaju biti gotovi do sredine 2005. Radovi na dijelu od Krapine do
Đurmanca počet će u siječnju 2004, a na dijelu od Đurmanca do
Macelja sredinom iduće godine i trajali bi do kraja 2006.
Autocestu Zagreb-Macelj gradit će istoimeno koncesijsko društvo u
kojem 51 posto vlasništva drži Walter Concession Holding, a ostatak
hrvatska država. Koncesija je izdana na 28 godina, a financiranje
gradnje mora osigurati strani investitor na temelju jamstva
prometa od strane hrvatske države. Kao bitne oznake projekta
Zagreb-Macelj Čačić je naveo model "public private partnership",
jednokratno financiranje, da nema državnih jamstava za otplatu
duga, te da je teret nabave financijskih sredstava na Walter Bau,
koji od graditelja postaje ulagač u Hrvatsku.
Ukupna duljina koncesionirane autoceste je oko 60 kilometara, a od
toga je izgrađeno i pušteno u promet oko 40 kilometara.
To je zadnji veliki potpis na ugovore u cestogradnji, kazao je Čačić
dodajući da to ne znači da se neće još puno ugovarati i graditi, ali
da "više nemamo nejasnih stvari na stolu". Dodao je da očekuje da će
se potpisati koncesijski ugovor za autocestu Rijeka-Žuta Lokva,
budući da "hrvatska država neće imati snage u proračunu realizirati
ga do 2008". Dio autoceste od Osojnika do Dubrovnika bit će građen
po modelu HAC-a, a spojem Rijeka-Žuta Lokva autocestu Zagreb-
Dubrovnik pretvorit ćemo u Jonsko-jadransku autocestu, napomenuo
je ministar Čačić.
(Hina) nz ds
(Hina) nz ds