Naime, prema članku 13. Zakona o izboru predsjednika Republike Hrvatske, od dana kad Državno izborno povjerenstvo objavi listu kandidata pa do 24,00 sata prije dana izbora, tj. do 31. prosinca 2004. u 24 sata, svi kandidati za predsjednika Republike Hrvatske imaju pod jednakim uvjetima pravo na iznošenje i obrazlaganje svojih izbornih programa te izbornu promidžbu.
Hrvatska radiotelevizija dužna je u razdoblju izborne promidžbe, u okviru svojih radio i televizijskih programa, omogućiti svakom kandidatu za predsjednika Republike da u jednakom vremenu izloži svoj izborni program.
Sva sredstva javnog priopćavanja dužna su svim kandidatima za predsjednika Republike omogućiti da pod jednakim uvjetima izlažu svoj program i obavljaju izbornu promidžbu (članak 14.).
Od dana kad Državno izborno povjerenstvo objavi listu kandidata pa do 31. prosinca 2004. traje, dakle, izborna promidžba, a Državno izborno povjerenstvo ovlašteno je ocjenjivati postupaju li mediji na način određen rečenim Zakonom.
Postoji profesionalna uređivačka odgovornost medija da u tom razdoblju razluče djelatnosti predsjedničkih kandidata od njihovih profesionalnih dužnosti, tj. da razluče je li riječ o dopuštenoj izbornoj promidžbi ili je riječ o djelovanju te osobe u smislu njezinih profesionalnih dužnosti, primjerice državnog dužnosnika.
Državno izborno povjerenstvo također podsjeća da je na dan izbora, kao i 24 sata koji prethode izborima, tj. 1. i 2. siječnja 2005., zabranjena svaka promidžba kao i svako objavljivanje prethodnih rezultata ili procjena rezultata izbora (članak 15. rečenog Zakona).
DIP poziva glavne i odgovorne urednike svih medija da o tome izvijeste sve urednike i novinare, te da osiguraju da se Zakon o izboru predsjednika Republike Hrvatske provodi i poštuje i u tom pogledu, navodi se u priopćenju.