Birački se potpisi, naglasio je, moraju prikupljati na propisanim obrascima u koje se unosi ime, prezime i adresa potpisnika koji podupire kandidata.
Identifikacija se mora utvrditi uvidom u osobnu iskaznicu ili putovnicu potpisnika, a ako ta osoba želi može se identificirati i preko JMBG-a, rekao je Crnić.
Kandidature, koje imaju potporu s najmanje deset tisuća potpisa, moraju se u DIP fizički predati do 13. prosinca u 24 sata. Mora ih pratiti i očitovanje predsjedničkog kandidata da pristaje na kandidaturu ovjereno na sudu. Politička stranka koja stoji iza kandidata mora o tome predati izjavu ovjerenu kod javnog bilježnika.
Očitovanje kandidata može ovjeriti svaki općinski sud, a za zaboravljive kandidate 13. prosinca do 24 sata dežurat će Općinski sud u Zagrebu, najavio je predsjednik DIP-a.
DIP će zatim, u roku od 48 sati, objaviti listu predsjedničkih kandidata u svim dnevnim novinama i na HRT-u.
Službena izborna promidžba traje od 16. do 31. prosinca, 1. i 2. siječnja 'rezerviran' je za izbornu šutnju.
Na dan izbora, biračka će mjesta biti otvorena od 7 do 19 sati.
Na 2. siječnja, ovisno o lokalnom vremenu države, glasovat će moći i hrvatski građani u inozemstvu.
Ministarstvo vanjskih poslova najavilo je državama primateljicama predsjedničke izbore, rekao je član DIP-a Branko Hrvatin, koji drži da će se ponoviti brojke s posljednjih predsjedničkih izbora kada se glasovalo u 50 zemalja i na 150 biračkih mjesta.
U odnosu prema prošlim, najavljene izbore za predsjednika države 'prati' i jedna novost, istaknuo je Crnić, precizirajući da kandidati svoju izbornu promidžbu financiraju iz vlastitih sredstava, te iz darova domaćih fizičkih i pravnih osoba.
Ne smiju ih, upozorio je, financirati javna i poduzeća u većinskom vlasništvu države, udruge radnika i poslodavaca i sl.
Zakon ne ograničava koliko kandidati smiju potrošiti u promidžbi, ali ih obvezuje da najkasnije sedam dana prije izbora dostave DIP-u prijevremena izvješća o visini i izvorima prikupljenog novca.
Petanaest dana nakon izbora dužni su DIP-u dostaviti podatke o visini i izvoru utrošenih financijskih sredstava u promidžbi.