Definiranjem turističkog prihvatnog kapaciteta i strategije održivog razvitka turizma Hrvatska bi mogla izbjeći pogreške svojih mediteranskih konkurenata u prevelikoj izgrađenosti turističkih odredišta čime je narušena prostorna i ekološka ravnoteža.
Istaknuto je to, između ostaloga, danas na dvodnevnom znanstveno-stručnom skupu "Kako do kvalitetnijeg turističkog razvoja", kojega je povodom 45. obljetnice svoga postojanja organizirao Institut za turizam iz Zagreba.
Skup je u zagrebačkom hotelu "The Regent Esplanade" okupio više od 100 sudionika iz turističkih i drugih hrvatskih gospodarskih institucija.
U svih 45 godina rada Institut se, po riječima ravnateljice Sande Weber, bavio znanstvenim turističkim istraživanjima koja su, kako se nada, pridonijela ne samo razvoju hrvatskog turizma nego i sagledavanju brojnih problema koji su taj razvoj pratili.
Danas Institut zapošljava 30-ak znanstvenika-istraživača koji kroz timski rad kumulativno provode više specijaliziranih istraživačkih projekata, od turističke potrošnje (TOMAS), turističke aktivnosti domaćeg stanovništva do destinacijskog managementa te planiranja prostora. Surađuju i na mnogim međunarodnim projektima, izdaju znanstveni časopis "Turizam", a posebno su, kaže Weber, ponosni na metodologiju tržišnih istraživanja, čiji su rezultati dobra osnova za donošenje odluka.
Na obljetnici Institutu su danas čestitali i brojni dužnosnici, među kojima i državni tajnik za turizam Zdenko Mičić, koji je naglasio značaj suradnje sa Institutom pri kreiranju strategije razvoja hrvatskog turizma, ali i svih drugih važnih turističkih odluka.
U ime osnivača Instituta Hrvatske gospodarske komore (HGK) skup je pozdravio njen predsjednik Nadan Vidošević, istaknuvši dosljedan ozbiljan i stručan pristup Instituta turističkoj problematici. Napomenuo je i da je turizam kao gospodarska, uslužna i izvozna djelatnost zbog svojih uspješnih rezultata sve važnija za hrvatsku vanjsko-trgovinsku bilancu. S tim u vezi je kazao i da će za budući turistički, ali i ukupni hrvatski gospodarski razvoj, važno biti određivanje hrvatskih proizvodnih kapaciteta koji se mogu uključiti u turizam.