Kako je rekao Lukšić, loživo ulje nesmetano se toči kao pogonsko gorivo na benzinskim postajama, nadležne inspekcije su nedjelotvorne, a dozvole za rad dobivaju prijevoznici koji ne zadovoljavaju zakonske uvjete, pa su njihove usluge jeftinije od prijevoznika koji plaćaju porez i druge obveze.
No ti problemi počeli su se rješavati, rekao je Lukšić napominjući da je u tijeku inicijativa za davanje dozvola za obavljanje djelatnosti samo onim prijevoznicima koji dokažu da su platili porez. Isto tako, kako je izvijestio, već je dogovoren popust pri plaćanju cestarine od 10 posto i povrat PDV-a na cestarinu kao i popust na veleprodaju Inina goriva za tvrtke koje imaju svoje spremnike.
Dinka Rajčić iz Ministarstva mora, turizma, prometa i razvitka najavila je pak da će u novom Zakonu o prometu biti smanjen broj dokumenata za početak obavljanja djelatnosti, a od ostalih značajnijih novosti uz ostalo je spomenula uvođenje licenciranja prijevoznika te evidenciju prijevoznika za vlastite potrebe.
Komentirajući pogibiju hrvatskog vozača Dalibora Burazovića, njezin kolega Ante Nerešćanin rekao je da Hrvatska s Irakom nema sporazum o izdavanju dozvola za obavljanje cestovnog prometa, pa Ministarstvo ne može spriječiti takav prijevoz niti ima uvid u broj prijevoznika.
Po podacima HGK-a, u Hrvatskoj je registrirano 128.955 teretnih vozila i tegljača. Prema istom izvoru, u Hrvatskoj je 2.466 međunarodno licenciranih prijevoznika sa 8.531 vozilom. Od toga je 45 posto ili 3.876 "crnih" to jest onih koja ne zadovoljavaju europske ekološke norme, a eko - vozila je 4.655.
(Hina) xduk yds