Ceh upozorava da je u javnosti stvorena kriva slika o razlozima odlaska hrvatskih prijevoznika u Irak prema kojoj je glavni motiv odlaska velika zarada. Iznose i podatak da je cijena prijevoza iz Njemačke, preko Turske za Irak osam tisuća eura po kamionu, od čega prijevoznici sami plaćaju putne troškove - od nafte, cestarina, osiguranja..., pa je njihova zarada minimalna. A ta zarada, kaže predsjednik Ceha Boris Kos, mnogim prijevoznicima služi za otplatu kredita kojim su kupljeni kamioni.
Hrvatski prijevoznici primorani su tražiti nove načine opstanka, voziti u Irak i druge rizične zemlje zbog nesređenog stanja u prijevozništvu u Hrvatskoj, koje obilježavaju nelojalna konkurencija prijevoznika trgovaca, nemogućnost naplate potraživanja, niske zarade i loša gospodarska situacija, kaže se u priopćenju.
Po informacijama Ceha prijevoznika HOK-a, prijevoz preko Turske za Irak obavlja između 20 i 25 hrvatskih prijevoznika obrtnika.
Ceh je pozvao sve njih da se jave u Hrvatsku obrtničku komoru, a resorno Ministarstvo mora, turizma, prometa i razvitka na intenzivniju suradnju s predstavnicima prijevozničke struke.