ZAGREB, 10. svibnja 2004. (Hina) - Hrvatsko oglašivačko tržište prošle je godine dosegnulo vrijednost od 391 milijun eura bruto investicija, što je 8 posto posto više nego u godini prije, a kako je to tržište jedno od najbrže rastućih
u zadnjih pet godina u hrvatskom gospodarstvu, očekuje se da će oglašivačka industrija u Hrvatskoj u ovoj godini premašiti 400 milijuna eura vrijednosti.
ZAGREB, 10. svibnja 2004. (Hina) - Hrvatsko oglašivačko tržište prošle
je godine dosegnulo vrijednost od 391 milijun eura bruto investicija,
što je 8 posto posto više nego u godini prije, a kako je to tržište
jedno od najbrže rastućih u zadnjih pet godina u hrvatskom
gospodarstvu, očekuje se da će oglašivačka industrija u Hrvatskoj u
ovoj godini premašiti 400 milijuna eura vrijednosti.#L#
Istaknuto je to na današnjem predstavljanju novog specijalnog izdanja
Privrednog vjesnika "Mediji i oglašavanje" održanom u Hrvatskoj
gospodarskoj komori (HGK).
Uz procjene podataka o rastu i vrijednosti hrvatskog tržišta
oglašivanja u 2003., koje je izradila tvrtka za istraživanje tržišta
MediaNet, to izdanje donosi i rang-listu hrvatskih medija i oglašivača
za prošlu godinu.
Prema visi ulaganja najviše su se oglašavale telekomunikacijske
tvrtke - VIPnet, koji je na oglašavanje prošle godine utrošio 19,6
milijuna eura, što je udio od 5,34 posto na ukupnom oglašivačkom
tržištu, te Hrvatski telekom (HT) sa 19,4 milijuna eura, što je udio
od 5,29 posto.
U reklamiranju i oglašavanju slijedi kemijska industrija, odnosno
tvrtke Beiersdorf, P&G, Johnson's i Benckiser, koje se s ukupno 44,62
milijuna eura investicija nalaze od trećeg do šestog mjesta na toj
rang listi.
Coca Cola je sa 8,6 milijuna eura sedma, Zagrebačka pivovara sa 6,3
milijuna eura je na osmom mjestu, Autocommerce sa 6,15 milijuna eura
na devetom, dok je na desetom mjestu Henkel sa 6,1 milijunom eura.
S obzirom na medije najviše se oglašavalo, 60 posto, na televizijskim
postajama u Hrvatskoj, dok je udjel tiskanih medija 27 posto. Vanjsko
oglašavanje (veleplakati), s najvećim porastom u odnosu na godinu
prije (za 41 posto), prošle je godine imalo udjel od 7 posto, dok je
udjel radijskih postaja 6 posto.
Među tiskanim medijima, koji su u cjelini od oglašavanja u prošloj
godini ostvarili prosječan porast prihoda od 19 posto, najveće udjel
od po 15 posto drže Jutarnji i Večernji list, dok je na trećem mjestu
sa 8 postotnim udjelom Slobodna Dalmacija. Među prvih deset još su
Gloria, Novi list, Globus, Nacional, Glas Slavonije i Glas Istre, te
Tena.
Ocjenjujući prošlogodišnje rezultate dobrim, predsjednik HGK Nadan
Vidošević naglasio je da najviše raduje pozitivan trend, ali i da je
Hrvatska još uvijek u toj industriji u donjoj grupi među razvijenim
zemljama.
Predsjednik Udruge novinskih izdavača i urednik u Privrednom vjesniku
Ante Gavranović istaknuo je pak da će dalji razvoj te industrije u
Hrvatskoj zahtijevati još puno inovacija i napora, posebno u tiskanim
medijima, koji su za sada, kaže, još premalo zastupljeni u
oglašavanju.
Gavranović ističe da u Hrvatskoj postoji 110 nakladnika koji izdaju
novine, 113 ih izdaje časopise i periodične publikacije, dok se još 42
bave ostalom novinskom nakladničkom djelatnošću. Svi oni putem
oglašavanja ostvaruju tek 25 do 30 posto svojih prihoda, dok je to u
razvijenim zemljama dvostruko više, kazao je.
Naglašava i da u hrvatskom medijskom tržištu nema dovoljno tržišnog
reda, kao ni čvrste povezanosti između medija i oglašavanja, pri čemu
posebno nedostaje transparentnosti u pogledu cijena i uvjeta prodaje
oglasnog prostora.
(Hina) xtam ybn
(Hina) xtam ybn