ZAGREB, 7. svibnja 2004. (Hina) - RAST MALOPRODAJE U OŽUJKU 15,6 POSTO U ODNOSU NA VELJAČU
usluge-Burze/dionice
ZAGREB, 7. svibnja 2004. (Hina) - RAST MALOPRODAJE U OŽUJKU 15,6 POSTO
U ODNOSU NA VELJAČU #L#
Hina- Financijski servis
Promet trgovine na malo u Hrvatskoj je u ožujku nominalno i realno
porastao za 15,6 posto u odnosu na veljaču, dok je na godišnjoj
razini, u odnosu na ožujak prošle godine, taj porast znatno manji,
nominalno za 5 posto, a realno za 3,8 posto, objavio je danas Državni
zavod za statistiku. Mjesečni rast u trgovini na malo od 15,6 posto u
ožujku, nakon pada u siječnju i blagog porasta u veljači, pridonio je
i blagom povećanju stope na godišnjoj razini. Naime, promet u
maloprodaji u veljači je u odnosu na prošlogodišnju veljaču porastao
za 3,8 posto nominalno, a realno 2,1 posto. U prva tri mjeseca ove
godine u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje, promet u trgovini na
malo porastao je nominalno za 4,5 posto, a realno za 2,8 posto.
Statistički podatci o prometu prema pretežnoj djelatnosti poslovnih
subjekata prema Nacionalnoj klasifikaciji djelatnosti pokazuju da je
na mjesečnoj razini (ožujak prema veljači) znatniji porast zabilježen
u maloprodaji tekstila, obuće i proizvoda od kože, za 29,8 posto, ali
na godišnjoj razini u toj se djelatnosti bilježi pad maloprodaje za
17,9 posto. U ožujku se u odnosu na veljaču bilježi i nešto veća stopa
rasta prometa od trgovine na malo knjigama, novinama, papirnatom
robom, za 27,1 posto, dok na godišnjoj razini taj porast iznosi 14,1
posto, te u prodaji namještaja, rasvjete, električnih aparata, radio i
TV uređajima, za 21,1 posto, odnosno za 17,9 posto na godišnjoj
razini. Statistika prema trgovačkim strukama pokazuje i dalje visoke
stope rasta u maloprodaji kozmetičkog i toaletnog pribora, u ožujku u
odnosu na veljaču za 14,2 posto, a u odnosu na prošlogodišnji ožujak
za 57,1 posto. Veće stope rasta bilježi i maloprodaja kruha, peciva i
slatkiša, za 17,4 posto u ožujku u odnosu na veljaču, odnosno 33,9
posto u odnosu na prošlogodišnji ožujak, ostale trgovine na malo izvan
prodavaonica, motornih vozila, alkohola i drugih pića, i dr. Unatoč
porastu u ožujku u odnosu na veljaču, na godišnjoj razini pad prometa
bilježi se u maloprodaji voća i povrća, mesa i mesnih proizvoda, riba,
školjki i rakova, obuće i kožnih proizvoda, te u trgovini na
štandovima i tržnicama.
(Hina)
(Hina)