WASHINGTON,3. travnja(Hina) - Hrvatska je uspjela u posljednjih nekoliko godina preko turizma stvoriti pozitivnu sliku zemlje, a sada bi daljnim stvaranjem predodžbe o sebi mogla potaknuti razvitak turizma, rekao je u petak u
Washingtonu predsjednik američke tvrtke EastWest Communications Thomas Cromwell.
o-Politika
WASHINGTON,3. travnja(Hina) - Hrvatska je uspjela u posljednjih
nekoliko godina preko turizma stvoriti pozitivnu sliku zemlje, a sada
bi daljnim stvaranjem predodžbe o sebi mogla potaknuti razvitak
turizma, rekao je u petak u Washingtonu predsjednik američke tvrtke
EastWest Communications Thomas Cromwell.#L#
U hrvatskom veleposlanstvu u Washingtonu u petak je održan skup na
kojem je bilo govora o poticanju turizma i turističkih veza između
Sjedinjenih Država i drugih zemalja.
Cromwell je naglasio značenje koje za uspjeh pojedinih zemalja u
ekonomskoj i političkoj konkurenciji na međunarodnoj pozornici ima
oblikovanje imidža zemlje. On je kazao da je Hrvatska nakon rata
90-tih svoj negativni imidž uspjela popraviti promičući turizam i za
kratko vrijeme se uspjela predstaviti kao privlačno mjesto za posjet i
poslovanje.
Cromwell je, međutim, istaknuo, da je turizam samo jedno od područja
koje zemlje trebaju razviti i samo jedan sektor koji može imati
koristi od stvaranja predodžbe o zemlji.
Napomenuvši kako nije dovoljno da zemlja ima samo lijepe plaže,
Cromwell je naglasio da posebice nove demokracije, pa tako i Hrvatska,
trebaju usmjereno oblikovati prepoznatljiv pozitivan image u svijetu,
"robnu marku" koja će pomoći da se uspješno "prodaju".
On je kao odličan primjer naveo Španjolsku koja je nakon smrti
diktatora Franca 1975. poduzela agresivnu marketinšku kampanju da
preoblikuje svoj imidž nudeći posjetiteljima "Sve pod suncem" te da je
pomognuta Olimpijadom u Barceloni 1992. i Svjetskim sajmom u Sevilli
iskočila na međunarodnu pozornicu i danas je moderna zemlja i značajan
čimbenik u Europi.
Cijeli niz čimbenika od politike, ekonomije i pravnog ambijenta do
kulture pridonosi imidžu i identitetu zemlje koji jača bitne
pokazatelje razvitka, trgovinu, ulaganja i turizam.
Cromwell je naglasio ključnu važnost SAD-a u međunarodnoj politici i
gospodarstvu i preporučio da vlade pojedinih zemalja, koristeći
diplomaciju i medije, učine svoje zemlje pozitivno prepoznatljivim
među krugovima u Washingtonu koji donose odluke.
Hrvatski veleposlanik u SAD-u Ivan Grdešić je kazao kako je
promicanje pozitivne slike u Washingtonu za Hrvatsku veoma važno što
se povratno osjeća i na posjetu američkih turista. On je kao primjer
pozitivnog imidža Hrvatske naveo nazočnost na washingtonskoj
svečanosti prijama sedam istočnoeuropskih zemalja u NATO gdje se
predstavila kao demokratska, srednje razvijena europska zemlja koja
jamči sigurnost američkim posjetiteljima.
Turski veleposlanik u Washingtonu Osman Faruk Logoglu i austrijska
veleposlanica Eva Nowotny kazali su kako je turističko tržište SAD-a
nakon terorističkih napada 11. rujna 2001. postalo teško. Turska je
zabilježila pad broja američkih turista od 500 tisuća 2000. na 275
tisuća 2003., a Austrija za 35 posto. Nowotny je rekla kako Austrija
ipak očekuje ove godine dvoznamenkast rast američkih turista i
normalizaciju stanja nakon krize stvorene terorističkim napadima.
(Hina) xslek ybdj
(Hina) xslek ybdj